Politianmeldt webshop går konkurs: Forbrugere skal reagere nu

Den stærkt kritiserede webshop Bilablau er gået konkurs.

Man skal skynde sig at ringe til banken, hvis man har handlet hos Bilablau (Modelfoto) (Foto: Ann Smed Madsen © (c) DR)

Webshoppen Bilablau er under konkursbehandling, og derfor skal kunder skynde sig at kontakte deres bank.

Det skriver Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelse.

Ombudsmanden anbefaler først og fremmest, at kunder tjekker, om der er trukket penge på deres kort for et abonnement.

Siden oprettede nemlig et abonemment, uden køberne vidste det.

Hvis man er tilmeldt, skal man hurtigtst muligt kontakte sin bank og få pengene tilbage.

Bilablau blev i 2018 politianmeldt af Forbrugerombudsmanden for vildledende markedsføring, og webshoppen har modtaget knap 300 klager.

Gode råd, hvis du har betalt for et abonnement:

  • Hvis banken afviser eller tidligere har afvist at tilbagebetale dine penge, kan du anmelde dit krav til kurator Kristian Haagen Larsen (TVC Advokatfirma) ved at sende en mail med dit navn, kontaktoplysninger og dit kravs størrelse på mail: insolvens@tvc.dk.

  • Du bør anmelde dit krav senest den 2. oktober 2020.

  • Kontakt din bank hurtigst muligt og gør opmærksom på, at der uretmæssigt er blevet trukket penge på dit kort, fordi du ikke har accepteret, at Bilablau må trække betalingen for abonnementet. Banken har pligt til at tilbagebetale uretmæssige betalinger. Du kan henvise til betalingslovens § 82. Kilde: Forbrugerombudsmanden

Facebook
Twitter