Ticketmaster advarer kunder mod mulig svindel efter billetkøb

Ingen danske kunder har fået misbrugt deres oplysninger, siger Ticketmaster.

Ticketmaster har blandt andet solgt billetter til weekendens Copenhell på Refshaleøen i København. (Foto: TORBEN CHRISTENSEN © Scanpix)

Hvis du har købt en billet hos Ticketmaster mellem februar 2017 og 23. juni i år, har du muligvis fået en mail om, at ”en ukendt tredjepart” kan have fået adgang til nogle af dine personlige informationer og betalingsoplysninger.

Ifølge BBC har i omegnen af 40.000 britiske kunder fået misbrugt deres oplysninger.

- Svindlen er ikke gået ud over danske kunder, siger Jakob Lund, der er direktør i Ticketmaster.

Ifølge firmaets hjemmeside er fem procent af den globale kundedatabase berørt af hændelsen. Angiveligt er det kun britiske kunder, der er ramt.

Opdaget i lørdags

Ifølge Ticketmaster har firmaet selv allerede været i kontakt med de kunder, som kan have været berørt af hændelsen.

Som en sikkerhedsforanstaltning beder firmaet alle kunder nulstille deres passwords. Ticketmaster anbefaler også, at man overvåger sin bankkonto for muligt bedrageri eller identitetstyveri.

Den ondsindede software er på et kundesupportprodukt, som bliver leveret af en tredjepartsleverandør. Det blev opdaget i lørdags.

Ticketmaster har oprettet en hjemmeside, hvor man kan søge svar på spørgsmål om hændelsen.

Artiklen er opdateret klokken 11:04 med citat fra Ticketmaster.

Facebook
Twitter