'Ventetid på 183 minutter': Kasper har kimet SAS ned i 10 timer uden at tale med nogen

Timelange telefonkøer skaber frustration hos SAS-kunder oven i strejkekaos.

Kasper Bach-Jensens bonusdatter er lige nu i Italien med fem venner, som skal flyve hjem med SAS søndag.

De i forvejen frustrerede SAS-kunder må vente i timevis, når de ringer til selskabet.

En strejke mellem SAS og selskabets piloter betyder nemlig, at mange kunder desperat forsøger at få lavet billetter om.

En af dem, der har hængt i telefonen de sidste par dage, er Kasper Bach-Jensen.

- På to dage er det omkring 10 timer, og jeg er ikke kommet igennem endnu. Der sker ikke noget.

- Det virker overhovedet ikke som om, at de tager telefoner, siger han.

Vil hjælpe bonusdatter

På onsdag skal han selv rejse til Kreta med SAS.

Samtidig er Kasper Bach-Jensens bonusdatter lige nu i Italien med fem venner, som skal flyve hjem med SAS søndag.

Derfor vil Kasper Bach-Jensen hjælpe dem med at ombooke deres billetter, så de ikke strander i Italien.

- De har fået en sms om, at hvis strejken fortsætter, så er flyet højst sandsynligt aflyst. Mere har de ikke fået at vide, siger han.

Da DR onsdag forsøgte at komme igennem til SAS, var ventetiden mindst en time.

Men det er tilsyneladende billigt sluppet. På Facebook og Trustpilot melder vrede SAS-kunder om ventetider, der er meget længere.

I videoen her forsøger Kasper at ringe op til SAS. Ventetiden er 183 minutter:

Og selvom Kasper Bach-Jensen ikke rigtig tror på, at han nogensinde kommer igennem, så prøver han at hænge på i telefonkøen igen i dag.

- Det er meget frustrerende. Efter fem timer begynder man at snakke med på den der gentagne stemme, der kommer på telefonsvareren.

- Der burde måske være lidt flere hænder til at tage telefoner, når nogen prøver at få hjælp, siger han.

SAS: Vi gør alt, hvad vi kan

SAS regner med, at omkring halvdelen af selskabets flyafgange er aflyst.

Det risikerer at ramme omkring 30.000 passagerer om dagen, og der er dermed rigtig mange SAS-kunder, som lige nu har brug for hjælp.

Det forklarer pressechefen for SAS i Danmark, Alexandra Lindgren Kaoukji.

- Der er højt tryk på kundeservice. Vi gør alt, hvad vi kan for at sætte ekstra personale ind, siger hun.

Den hurtigste måde at få information er derfor ifølge pressechefen lige nu på SAS' egen hjemmeside.

For telefonerne har i de seneste døgn nærmest været lagt ned af kø, der har strakt sig over flere timer, anerkender Alexandra Lindgren Kaoukji.

- Det har været mange timer. I gennemsnit er det lige nu en time, men det har været op til fire timer, siger hun.

Pressechefen for SAS i Danmark, Alexandra Lindgren Kaoukji.

Du siger, at I vil indsætte mere personale til at tage telefoner. Hvornår vil kunderne kunne mærke det?

- Det sker løbende. Man må forstå, at vi er nødt til at lære personalet op. Vi kan ikke bare sætte hvem som helst til at tage telefoner. For så bliver kundernes frustration i stedet, at vi ikke giver korrekt information.

Hvis man som kunde har brug for hjælp i forbindelse med den her strejke eller decideret er strandet i udlandet, hvad skal man så gøre?

- Først og fremmest skal man gå ind på vores hjemmeside. Søg information om dit fly, og hvad der gælder for dig. Det er ikke alle fly, der er aflyst.

- Vi har også oprettet et nødnummer for dem, som er strandet i udlandet. Det findes også på hjemmesiden, siger pressechefen for SAS i Danmark, Alexandra Lindgren Kaoukji.