Joachim B. Olsen om Pornhub-annonce: Folk ved at jeg er en seriøs politiker

Liberal Alliance-kandidaten bekymrer sig ikke om at forarge vælgerne.

'Når du er færdig med at gokke, så stem på Jokke'.

Sådan lyder det valgslogan, som Joachim B. Olsen fra Liberal Alliance præsenterer sig selv med i en annonce på pornohjemmesiden Pornhub.

Det er en af de mere utraditionelle platforme for en valgannonce, medgiver Liberal Alliances beskæftigelsesordfører. Men potentialet er stort.

- Man skal jo ud alle steder, og så tænkte vi, at det kunne være sjovt at lave en annonce på Pornhub. Altså halvdelen af internettet er jo porno. Og man skal jo være der, hvor vælgerne er. Også på en pornoside.

Tror du, der er stemmer at hente på en pornoside?

- Jeg synes mest, det er et sjovt indslag. Min kampagne er jo 95 procent alvorlig, og så er der plads til et sjovt indslag. Det synes jeg også, der skal være i en lang valgkamp.

Et sjovt indslag, siger du. Men det koster vel penge?

- Ja, der er ikke noget i verden, der er gratis. Men vi har ikke brugt så mange penge.

Hvem håber du på, vil stemme på dig efter den her annonce?

- Jamen, jeg håber, at folk får et godt grin. Jeg har fået meget positiv respons på den. Det er væltet ind med sms'er i dag. Folk synes virkelig, det er sjovt. Jeg ved ikke, om der er stemmer i det. Men hvis man kan få folk til at grine og ikke være helt så selvhøjtidelig altid, så er det fint.

Vil man som politiker gerne associeres med en pornoside?

- Jeg tænker ikke så meget over det. Jeg synes bare, det er sjovt. Jeg er ikke særlig selvhøjtidelig.

Vi har fået en del kommentar på DR's hjemmeside – nogle af dem synes, det useriøst. Hvad siger du til det?

- Jeg er udmærket klar over, at nogle mennesker bliver forargede. Man kan ikke sige noget i dag, uden at folk bliver forargede. Det tager jeg ikke særlig tungt. Dem, der kender mig som politiker, de ved, at jeg er en seriøs politiker. Men jeg har også humor. Og jeg synes, det her er sjovt.

Har du vendt det (annoncen, red.) med partiet?

Nej, det er min egen kampagne.

Facebook
Twitter