Kandidater fra Kristendemokraterne undervises i Facebook

- Vi er bestemt ikke de dygtigste til Facebook, det vil vi meget gerne erkende.

Kristendemokraternes folketingskandidater er i dag samlet i Middelfart til et ekstraordinært hovedbestyrelsesmøde. Kandidaterne og bestyrelsen taler partiets mærkesager igennem og fokuserer på, hvordan de kommunikerer budskaberne ud til vælgerne - blandt andet gennem det sociale medie Facebook.

- Vi er bestemt ikke de dygtigste til det her, det vil vi meget gerne erkende. Alligevel har vi en fornemmelse af, at mange af vores kandidater bruger det her medie, siger organisatorisk næstformand i Kristendemokraterne Bent Hansen.

Mediekonsulent skal hjælpe

Men kandidaterne skal blive bedre til at bruge Facebook, og derfor havde partiet tidligere på dagen besøg af en mediekonsulent, der skal optimere kandidaternes brug af det populære medie i valgkampen:

- Det, vi skal gøre, er at få de andre kandidater til at gå ind på deres egne facebook-sider og gøre lidt mere ud af det, for det er måden at få de hurtige budskaber ud på, siger Bent Hansen.

Han mener også, at kandidaterne skal blive bedre til for eksempel at dele debatindlæg fra formandens egen hjemmeside på deres egne facebook-profiler.

Få følgere på facebook

Kristendemokraterne har lige omkring 1.500 følgere på Facebook. Til sammenligning har Socialdemokraterne cirka 49.000 og Venstre omkring 48.000 følgere:

- Det er helt klart, at her kunne vi godt have været bedre noget før, men den, der kommer til sidst, kommer også med, siger Bent Hansen, der selv er på Facebook, men endnu ikke på Twitter eller andre populære sociale medier:

- Jeg er selv på Facebook, hvor jeg har 1.275 venner. En stor del af dem er danske journalister, for jeg synes, at de er vigtige at komme ud til.

Se hele interviewet med Bent Hansen i videoen øverst i artiklen.

 

Facebook
Twitter