Den 2. januar sad flere centrale myndigheder rundt omkring samme bord, inden lyntoget forlod Nyborg Station ved halv ottetiden.
De havde sat sig sammen for at diskutere en nødplan, hvis det kraftige og farlige vejr ramte kystbyerne på Fyn lige så slemt, som det blev varslet.
Men pludselig handlede snakken ikke om sandsække og forhøjet vandstand. Der var sket en togulykke på Storebæltsbroen.
Bettina Fisker, som er driftleder for Park og Vej i Nyborg Kommune, fik med det samme styr på, hvem der gjorde hvad. Beslutninger og opringninger måtte tages hurtigt.
For i løbet af en halv time skulle et evakueringscenter være klar i byens idrætshal.
- Jeg får fat i sundhedsafdelingen, som sender nogle medarbejdere, som kan drage omsorg over for de passagerer, som ikke har lidt fysisk skade derude, forklarer hun.
Omfanget af ulykken var endnu uvist, men Bettina Fisker og kollegerne så minutterne som dyrebare og rykkede så hurtigt som muligt, fortæller hun.
- Det kørte som smurt i olie. Både samarbejdet med de andre myndigheder og internt i kommunen, forklarer hun.
Hun mener, at hun har lært meget af det hektiske døgn, og tager en brugbar følelse med fra oplevelserne.
- Jeg tager en vis tryghed med. Når nu situationen var, som den var, så blev den håndteret utroligt professionelt, siger hun.
16 personer blev såret, og otte personer mistede livet i ulykken, som er den værste togulykke i Danmark i 30 år.