Flere kunder oplever problemer med ny app

Siden foråret har Midttrafiks buspassagerer kunne købe billetter via en app, men det er ikke problemfrit for alle.

- Det her er jo første version af en app, så al den kundefeedback vi får, bruger vi i den videre udvikling af app’en, siger Midttrafiks chefkonsulent. (Arkivfoto). (© Midttrafik)

I foråret lancerede busselskabet Midttrafik deres nye mobil-app som skal erstatte f.eks. klippekort lavet af papir.

Men app’en har fået en blandet modtagelse blandt kunderne, og flere fortæller, at de ikke kan fremvise den billet, de har købt, fordi app’en svigter.

En af de kunder, der har oplevet problemer med app’en, er Steffen Jensen fra Aarhus. Han var nødt til at købe en billet i billetautomaten, selvom han allerede havde købt én på telefonen.

- Hver gang jeg forsøger at åbne app'en, får jeg en fejlmeddelelse, og den lukker ned, så jeg kan ikke komme ind til den billet, jeg lige har købt, og så kan jeg jo ikke bruge den, siger han.

Steffen Jensen klagede til Midttrafik og fik pengene retur for den ekstra billet.

Flere brugere skriver i deres anmeldelser af app'en, at de har fået en bøde, i forbindelse med at app’en ikke kunne åbnes, da billetten skulle vises frem til kontrolløren.

Chefkonsulent i Midttrafiks kundeservice, Ole Simonsen, siger, at problemerne med app’en i flere tilfælde skyldes dårlig dækning eller manglende opdateringer på telefonen.

- Men hvis der er sket noget, hvor vi er nødt til at give pengene tilbage, så gør vi det, siger han.

- Det her er jo første version af en app, så al den kundefeedback vi får, bruger vi i den videre udvikling af app’en, siger Ole Simonsen.