Forsikringsselskab tilbyder gratis psykologrådgivning

Trygs nye hotline er et eksempel på en ny forretnings-strategi, som kan styrke virksomheders image og samtidig være en god forretning, mener en ekspert.

Over en halv million kunder kunder hos forsikringsselskabet Tryg kan nu ringe og få gratis rådgivning fra pyskologer og socialrådgivere om problemer i privatlivet og på arbejdet.

Som det første danske forsikringsselskab tilbyder Tryg nu gratis psykologrådgivning til sine kunder.

- Det kan handle om problemer på arbejdet eller i familien. Skilsmisser, alvorlig sygdom eller man kan være bange for at miste sit job. Stort såvel som småt, fortæller cheflæge hos Tryg, Bente Dyrlund.

Stort behov for anonym rådgivningBehovet for rådgivningslinjer er stort. Ifølge en ny undersøgelse fra Psykiatrifonden har mere end hver tredje dansker med psykiske problemer eller sygdom på et tidspunkt kontaktet en anonym telefonrådgivning.

Jane Holm fra Gallo Kriserådgivning i Aarhus mener også, at Trygs tilbud falder på et tørt sted.

- Jo mere jo bedre.  Vi har rigtig mange telefonopkald, og det seneste år har vi i hvert fald ikke fået mindre travlt. Det er vigtigt, at de private virksomheder også tager ansvar.

Tryg: Vi tager problemer i opløbet

Men hvad får Tryg ud af at bruge penge på sådan et tilbud?

- Det giver god mening både for de kunder, vi forhåbentlig kan hjælpe, inden de kommer ud i en situation, som bliver meget vanskeligere for dem at håndtere,  forklarer cheflæge Bente Dyrlund.

- Og det vil  formentlig på sigt kunne reducere vores udgifter til egentlig krisehjælp.  Altså vi håber på at kunne tage problemerne lidt i opløbet.

Ekspert: Et eksempel på en ny forretnings-strategi

Trygs nye hotline er et eksempel på en forretningsstrategi, som flere og flere danske virksomheder benytter sig af, mener Irene Kvist Mortensen, indehaver af CSR Consulting i Malling og ekstern lektor på Aarhus Universitet

 - Det her initiativ er et rigtig godt eksempel på, at virksomheder i dag i langt højere grad arbejder med CSR, virksomheders sociale ansvar, ud fra et strategisk og forretningspræget perspektiv.

-Trygs initiativ matcher jo lige præcis virksomhedens DNA og er samtidig et svar på nogle af de sociale udfordringer, vi har i vores land, mener hun og tilføjer, at det også styrker Trygs "brand."   

- De får jo en kæmpe-stigning i deres troværdighed ved at tage sådan et initiativ.

Trygs hotline er åben hver dag året rundt fra klokken 8 til 19. 

Facebook
Twitter