Skywalk 27 meter over jorden: Tagterrasse i Aarhus er blevet turist-magnet

En halv million har siden august nydt udsigten fra Salling Rooftop i Aarhus.

Udsigt fra Salling Rooftop ned over det jule-pyntede strøg i Aarhus

Man kan nok roligt sige, at det er den mest populære tagterrasse i byen - ja nok endda i hele Jylland.

På bare tre måneder har 500.000 gæster været forbi Salling Rooftop i Aarhus.

Gæsterne bliver blandt andet budt på 360 graders panoramaudsigt over hele Aarhus, et væksthus med café og bar, flere loungeområder, en scene under åben himmel og en skywalk med glasbund 27 meter over Strøget.

Den halve million, der har lagt vejen forbi, siden Salling i august åbnede sit 2000 kvadratmeter store byrum på toppen af stormagasinet i Aarhus, overgår Sallings vildeste forventninger.

- Vi havde slet ikke turdet drømme om så imponerende besøgstal, siger Salling-direktør Marianne Bedsted.

En af gæsterne, Hanne Jensen fra Aalborg, er imponeret over udsigten.

- Det kræver, at man ikke har højdeskræk. Det er fantastisk at kigge ned, man kan lige skimte alle julelysene og endnu længere nede, kan man se, at folk går og står.

Sallings tagterrasse er også blevet bemærket internationalt.

Den har blandt andet været nævnt i det britiske medie The Telegraph, ligesom den hollandske rejseguide onehandinmypocket.nl har placeret Salling Rooftop som nummer et i deres guide over besøgsværdige attraktioner i Aarhus.

I Tyskland er attraktionen også blevet spottet, da tv-stationen ZDF har været forbi for at lave optagelser til et tv-program.

Med Salling Rooftop har vi fået en ny stor attraktion i Aarhus, mener direktør i turist-organisationen Visit Aarhus, Peer H. Kristensen.

- Man har lavet et produkt, som har klasse og som appellerer rigtig meget internationalt.
Det er noget, som faktisk ville kunne "holde" i en af de store europæiske byer, siger turistdirektøren.

KONTAKT REDAKTIONEN

Skriv til os på P4aarhus@dr.dk. Du kan vedhæfte billeder, dokumenter eller videofiler, som du gerne vil dele med os.

Det er ikke sikkert, at DR bruger dit materiale. Det vurderer redaktionen. Når du sender materiale til os, kan DR frit offentliggøre og bruge dit indhold overalt i DR’s medier. Du vil blive krediteret.