Ny teknik og ingen figumdik

Næstved Kommune har fået nyt intranet. Det giver en mere effektiv arbejdsdag for medarbejderne og mere tid til borgerne.

Næstved Kommune har fået nyt intranet. Og hvad så, tænker du måske? Men faktisk betyder det nye system, at medarbejderne sparer rigtig mange timer på at svare og rydde op i mails. Og den tid kan nu gå til borgerne i stedet for.

- Vi sparer ca 100-150 arbejdstimer hver gang vi ville have sendt en alle-mail ud, som vi er stoppet med med det nye intranet. Og så kan vi se, at der bliver sparet ca. 20-30 timer om måneden på en afdeling med 20 medarbejdere, fordi de nu lægger informationer ud på intranettet i stedet for at sende dem rundt på mail. Og det er tid, der i sidste ende kan gå til at give borgerne en bedre service, siger teamchef i Næstved Kommunes kommunikationsafdeling, Line Trap Mogensen.

Det nye intranet er tilpasset den enkelte medarbejder i kommunen, så hver medarbejder slipper for overflødig og uoverskuelig information.

- Intranettet ved hvilke informationer, der er relevante, når medarbejderen logger på. Intranettet kan simpelthen se hvilken afdeling, medarbejderen arbejder i. Derfor slipper han eller hun for at rode rundt inde i meterlange menuer for at finde informationerne. Og så er vi også blevet bedre til at hente relevante informationer på intranettet, så vi slipper for at skulle ringe rundt og stjæle hinandens tid for at få de nødvendige facts, fortæller Line Trap Mogensen.

Det nye system har kostet kommunen ca. en million. Men ifølge Line Trap Mogensen er de penge givet godt ud, og hun håber at kommunen kan forbedre systemet endnu mere i fremtiden.

Næstved Kommune har allerede vundet en pris for det nye intranet. Det er nemlig blevet kåret som det bedste af sin slags i hele Danmark.

Facebook
Twitter