Nyt lagersystem forsinker julegaver: Mere end 1000 kunder venter på pakken fra Coop

Problemer med et nyt lagersystem giver stort efterslæb på leveringen af pakker.

Mange kunder er lige nu usikre på om pakkerne når frem inden juleaften. Coop arbejder på højtryk for at nå alle. (© ColourBox.com)

Når julegaven til min søster eller søn frem inden jul? Det spørgsmål stiller kunder fra hele landet, efter at de har handlet på Coop.dk Shopping.

En af dem er Sine Askbo, der bestilte nogle gaver 2. december.

- Der stod, at der var et par dages levering. Da jeg havde ventet mere end en uge, ringede jeg til dem og fik besked på, at de havde skiftet til et nyt lagersystem - og derfor var udfordret.

Informationsdirektør Jens Juul bekræfter, at Coop har skiftet lagersystem, og at der lige nu er et stort efterslæb på levering af pakker. Han beklager problemerne.

- Det er utilfredsstillende for de kunder, der viser os tillid ved at handle hos os. Så derfor knokler vi i døgndrift for at mindste problemerne mest muligt. Det er brandærgerligt.

Coop vil ikke oplyse det eksakte antal kunder, der er berørt, men siger, at det er mere end 1000 kunder.

Kunder klager på Trustpilot

Men en lang række kunder fra hele landet har de seneste dage givet elendige anmeldelser på trustpilot af deres oplevelse med at handle på Coop.dk.

På Trustpilot, som indsamler anmeldelser fra kunder, skriver mange også, at de forgæves har forsøgt at kontakte kundeservice. Det gælder også Sine Askbo, som første gang ventede 50 minutter på at komme igennem:

- Det har været umuligt at komme i kontakt med dem.

Var nummer 65 i telefonkøen

Da Finn Perning fra Rødbyhavn forsøgte at kontakte kundeservice, gav han op.

- Jeg havde bestilt en trehjulet cykel til mit barnebarn, men fik et løbehjul. Jeg prøvede at kontakte kunderservice, men opgav, da jeg var nummer 65 i køen.

Finn Perning venter stadig på løbehjulet:

- Det er jeg da utilfreds med, for det er en julegave til mit lille barnebarn.

Informationschef Jens Juul bekræfter at presset har været så stort, at telefonsystemet har været brudt ned flere dage:

- Nu sætter vi et nyt telefonsystem op, så det er nemmere at komme igennem.

Lagersystem kunne ikke følge med

Grunden til, at Coop indførte en nyt lagersystem i midten af november var erkendelsen af, at man med det gamle system ikke ville kunne følge med, fordi handlen på nettet generelt stiger.

- Vi har fået ekstraordinært mange ordrer i år, og det har skabt presset.

Informationschefen regner dog med, at alle pakker når frem inden jul.

Det håber Finn Perning fra Rødbyhavn også.

- Ellers må jeg ud og købe den trehjulede et andet sted og håbe, at jeg får mine penge tilbage.

Facebook
Twitter