Frustration, surhed og vrede.
Følelserne kan ofte koge over for de patienter, der venter længe på at blive tilset af en læge på skadestuen på Sygehus Lillebælt i Kolding.
Men en ny tre-minutters film har formået at tage toppen af vreden hos patienterne.
- Jeg fik en tid kvart over to, og alligevel skal jeg vente, siger Malthe Mathias Werner Gæbe. Han er taget på skadestuen med et brækket håndled. Selvom han har fået en fast tid til behandling på skadestuen i Kolding, har han ventet i halvanden time.
- Jeg har ingen forståelse for det, siger han. Og han er ikke den eneste patient, der har det sådan.
Nogle af patienterne mister tålmodigheden, og skælder lægesekretærerne ud, fortæller Lene Paulin Thomsen, ledende sekretær i akutafdelingen på sygehuset.
- De synes, at det er virkelig træls. Og de kan ikke forstå, at vi ikke er bedre til at planlægge, siger hun.
Derfor har hun og flere andre sekretærer fået lavet en lille fiktionsfilm, der kører i båndsløjfe på informationsskærmen i venteværelset.
Filmens budskab er, at 112-udrykninger, som for eksempel ved en bilulykke, altid kommer først, og at det kunne være din far, mor eller dit barn, der behøver behandling før dig.
Den nye måde at informere om ventetiden gør en forskel i forhold til frustrationerne, siger Lene Paulin Thomsen.
- Vi kan sagtens informere på infoskærmen med rulletekster, og vi kan sige ved lugen, at der er øget ventetid i dag.
- Men hverdagen bliver hele tiden forandret, så det man har sagt for en halv time siden, er ikke nødvendigvis sandheden nu. Videoen er med til, at man som patient kan sidde og tænke, 'nårh, det er derfor jeg venter', siger hun.
Region Syddanmark har også delt videoen på sin Facebook-side, hvor den er blevet lidt af et hit, som mange har delt.