Apps: Facebook er fortsat kongen

Der er ingen spil blandt de mest brugte apps i USA - men Google er storproducent, og Facebook mest populær viser ny analyse. Se de 25 mest brugte apps her.

Facebook hitter på de amerikanske mobiler, hvor næsten to tredjedele vanligvis slet ikke henter apps, viser ny analyse. (Foto: JUSTIN SULLIVAN/Scanpix © 2014 Getty Images)

Google er den virksomhed, der laver flest apps, men Facebook-appen er fortsat den suverænt største, når det gælder antal brugere.

Det viser en analyse over brugen af apps i USA fra statistikvirksomheden ComScore, der samtidig offentliggør en Top 25-liste over de mest brugte apps i USA.

Rapporten udkom i sidste uge og dækker alene de amerikanske brugere, hvorfor enkelte apps, blandt andet den uhyre populære musiktjeneste Pandora, vil være relativt ukendte på vore breddegrader.

Flertallet henter normalt ikke apps

Rapportens hovedkonklusioner kan hentes her (kræver registrering), og den måske mest markante oplysning er, at 65,5 procent af amerikanske smartphonebrugere slet ikke har hentet så meget som eneste app i de tre måneder, undersøgelsen dækker.

2,4 procent har hentet mere end otte apps - og de syv mest aktive procent, står for næsten halvdelen af alle downloads.

Samtidig viser undersøgelsen, at det digitale medieforbrug på mobilerne nu har fået overtaget - 52 procent af den tid, der benyttes på digitale medier, sker mobilt. Det er første gang at mobilerne har overhalet den klassiske computer, skriver Comscore.

iPhone-ejere tjener mere

Rapporten giver også en række underholdende fakta - eksempelvis tjener iPhone-brugerne i gennemsnit mere end Android-brugerne (faktisk hele 24.000 dollars mere om året). De bruger også deres mobil mere - ni timer mere om måneden.

42 procent af den tid, folk bruger med apps, bruges i den mest brugte app - og det kan meget vel være Facebooks, der hitter på tværs af alle aldersgrupper. 25 procent af tiden, folk bruger på apps, bruges på sociale medier.

Mens alle aldersgrupper mest bruger Facebook-appen, kommer Pandora ind som næstmest brugte. Tredjepladsen varierer lidt, afhængigt af alder. De helt unge foretrækker Instagram, de 25-34 årige Youtube, de lidt ældre Facebook Messenger.

Facebook
Twitter