Facebook på vej med ultra-lokale reklamer

Facebook introducerer en ny reklameform, der giver forretninger mulighed for at nå folk, der er lige i nærheden.

På Facebook vil du snart blive mødt af meget lokale reklamer. (© Facebook)

Facebook er lige på trapperne med et nyt tiltag indenfor reklamer.

De giver nu erhvervsdrivende mulighed for at målrette deres annoncer mod folk, som fysisk befinder sig meget tæt på deres forretning. Med et andet ord ultra-lokale reklamer.

- Vi tror, at det er den bedste måde for lokale forretningsdrivende at nå folk i nærheden af dem, og den bedste måde for folk, som bruger Facebook, at finde frem til mere brugbare ting i deres nærområde, skriver Facebook.

Først i USA, så i resten af verden

Annoncøren kan selv vælge, hvor stor et område de ønsker at reklamerne skal dække. Den mindste rækkevidde er dog i første omgang en radius på 1 mil (1,6 kilometer).

Udover radius kan annoncørerne også sætte andre parametre, som fx alder og køn, på de brugere de ønsker at ramme.

Som altid bliver det nye tiltag først rullet ud i USA, hvilket vil ske indenfor et par uger. I løbet af de kommende måneder vil de lokale reklamer blive rullet ud globalt.

Dermed vil også de 3,54 millioner danskere der har en Facebook-profil, og de 2,83 millioner danskere der er på Facebook dagligt, snart opleve, at den lokale café og pizzamand reklamerer direkte i deres nyhedsfeed.

Facebook
Twitter