Reklame forherliger 'smartphone-syge'

Det amerikanske teleselskab AT&T er kommet i modvind, med reklame der glorificerer hvordan smartphones fjerner fokus fra det virkelige liv.

Reklame for telefon-abonnment forherliger brugen af smartphones, hvor vi forsvinder ind i vores egen verden.

- Jeg har lige boret et hul i mit gulv. Det har kun et formål. Hver gang jeg ser AT&T's reklame for deres Next opgraderings-plan, så kravler jeg ned i hullet.

Sådan skriver Chris Matyszczyk i en artikel på websitet Cnet.

Og Brian Barrett fra websitet Gizmodo tager den et skridt videre og kalder reklamen for "summen af alt der er galt med teknologi".

Det de to herrer harcelerer imod, er en reklame for teleselskabet AT&T, som sælger et nyt tele-abonnement med budskabet om, at den verden der foregår inde i din smartphone, er så god, at man ikke ænser den virkelige verden.

Intet må komme mellem dig og din iPhone

Mens speakeren siger "AT&T ved, at du ikke vil lade noget komme mellem dig og din nye iPhone", viser reklamen mennesker i tre forskellige situationer, hvor de henholdsvis misser bussen, misser et møde og ikke responderer til en kollega, der siger farvel - alt sammen fordi de er 'forsvundet' ind i deres nye iPhones.

På YouTube har reklamen da også flere tommelfingre der peger nedad end op.

Facebook
Twitter