Tesla-ejer orker ikke værkstedsventetid: Tesla skal oppe sig gevaldigt

På grund af lang ventetid vil Jacob Poulsen fremover få repareret sin elbil i Tyskland.

I oktober sidste år købte Jacob Poulsen en Tesla Model S efter at have kastet sin kærlighed på den relativt bekostelige elbil til et arrangement, hvor man kunne prøvekøre den.

- Jeg blev fuldstændig forelsket i den. Den var lynhurtig, og der er plads til hele familien – en kombination af high tech og brugbarhed, siger han.

Men efter 6-7 værkstedsbesøg med op mod tre en halv måneds ventetid per besøg - på under et år - har det udviklet sig til en kompliceret kærlighedsaffære. Jacob Poulsen er, som han har skrevet på anmeldelsessitet Trustpilot, gået fra at være ambassadør for bilerne til at fraråde at købe dem, før Tesla har fået styr på deres service.

- Jeg var meget, meget glad for den og stolt af den og ville meget gerne udbrede budskabet om elbilen, der var miljørigtig. Og det, synes jeg egentlig, er blevet gjort lidt til skamme af de lange ventetider og ting, der ikke kunne udbedres, siger Jacob Poulsen, der er en af mange danske bilejere, der må vente månedsvis på at få bilen på værksted, fordi Tesla ikke kan følge med.

Jacob Poulsens bil har altid kunnet køre, men der var været problemer med rystelser, når han har bremset, og håndtag, der ikke duede, så bilejeren i en periode måtte kravle ind i højre side af bilen, hen over passagersædet, for at sætte sig til rette bag rattet. Problemerne er blevet fikset på de danske værksteder i henholdsvis Aarhus og København.

Tager på tysk værksted fremover

Men der er stadig (nye) problemer med håndtagene, hele bagruden skal skiftes på grund af et defekt bremselys, og der er rystelser, når bilen kører 140 kilometer i timen på de tyske motorveje, hvilket tager noget af køreglæden fra Jacob Poulsen.

- Når man så endelig kommer i gennem (over telefon, red.), får man en tid, der er 2-3-4 måneder ude i fremtiden. Det er uholdbart, når man har købt sådan en dyr bil, og en bil, der burde fungere. Det er bare ikke godt nok, fastslår Jacob Poulsen.

Han har derfor bestilt tid til reparation hos Tesla i Hamborg, hvor ventetiden lød på bare to uger.

- Jeg kører til Tyskland med den fremover, siger Jacob Poulsen, der trods skavanker stadig er glad for sin elbil.

Tesla erkender problemet - og opgraderer

- Jeg mener, at det er fremtiden, men Tesla Danmark skal oppe sig gevaldigt for at leve op til at være det premium-mærke, som det er. Dem, der kører i Tesla, er jo skiftet fra relativt dyre biler, og de er vant til at få rigtig god service.

Tesla Danmark erkender over for DR Nyheder, at der har været problemer med for lang ventetid, og at de har været for dårlige til at svare på telefonen. De har nu opgraderet deres kundeserviceafdeling i København, oplyser Regional Service Manager i Tesla, Marius Iversen.

Facebook
Twitter