DR's debatregler på sociale medier

På DR's profiler på sociale medier ønsker vi en fri og konstruktiv debat, hvor alle kan komme til orde uden at blive nedgjort. Vi har alle en fri ret til at ytre os, men med den følger også pligten til at vise hensyn over for andre i debatten.

På DR’s profiler på sociale medier ønsker vi en fri og konstruktiv debat, der afspejler hele Danmark. For at sikre den gode debat modererer vi for at holde en god omgangstone. Alle skal kunne komme til orde, uden at blive nedgjort.

Det betyder, at vi ikke accepterer indlæg, der er nedladende, afsporer debatten, chikanerer andre, er hadefulde mv. Du må mene, hvad du vil, så længe du tager hensyn til andre. Kort sagt: Tal pænt.

Sådan modererer vi

Vi modererer ved at fjerne kommentarer, der bryder med vores retningslinjer. Ligeledes vil du kunne opleve, at platformen, debatten foregår på, kan fjerne en kommentar, fordi den bryder med tjenestens retningslinjer.

For vores moderation gælder følgende retningslinjer. Vi accepterer ikke indhold der:

  • ikke holder debatten i en god tone,

  • strider imod dansk lovgivning (fx injurierende eller racistisk indhold),

  • ikke forholder sig til det pågældende indhold,

  • har form af tydelig gentagelse med ensidig påvirkning,

  • ikke har en personlig afsender eller har karakter af spam,

  • har karakter af chikane (fx mod navngivne personer),

  • udleverer personoplysninger,

  • reklamerer for produkter eller virksomheder,

  • er pornografisk, groft stødende eller diskriminerende,

  • ikke er skrevet på dansk.

Konsekvenser og klager

Hvis du overtræder vores retningslinjer, fjerner vi indholdet. Du risikerer også at blive udelukket fra debatten ved gentagne eller særligt grove overtrædelser.

Hver dag modtager vi flere tusinde kommentarer, beskeder og henvendelser. Hvis vi har overset en kommentar, som du mener vi bør kigge på, så tip os endelig. Det kan du gøre ved at skrive til den pågældende redaktion/side.

Ønsker du at klage, eller kan du ikke skrive til en side, fordi du er udelukket, kan du benytte DR’s kontakt- og klagesystem.

Facebook
Twitter