Danish Digital Award til DR Koncerthusets hjemmeside

DR Koncerthuset og bureauet Think fik en Danish Digital Award for ’Bedste design’ for relanceringen af husets hjemmeside.

DR Koncerthusets hjemmeside - drkoncerthuset.dk - har fået en Danish Digital Award for godt design. (Foto: Dr)

Da årets Danish Digital Awards blev uddelt i Nordhavn i København torsdag aften, var der godt nyt for DR og det digitale bureau Think, der har hjulpet DR Koncerthuset med at relancere sin hjemmeside.

Tilsammen fik de prisen for ’Bedste design’ for arbejdet med DR Koncerthusets hjemmeside, der blev relanceret den 24. oktober sidste år, efter at sitet i mange år stort set havde haft det samme look, som ved DR Koncerthusets åbning i sæsonen 2008-2009.

Opgaven til Think lød i sin tid, at DR Koncerthuset gerne ville have et selvstændigt website på drkoncerthuset.dk, der kunne vise spændvidden i DR Koncerthusets repertoire – lige fra Beethoven til Band of Horses. Samtidig skulle siden også kunne markedsføre hver enkelt af de over 400 årlige arrangementer og koncerter, være hjemsted for DRs kor og orkestre, ligesom man selvfølgelig skulle kunne købe billetter via sitet. Endelig måtte husets ånd og den franske arkitekt Jean Nouvels koncerthus-arkitektur også gerne indgå, som det hed – lige som sitet skulle være let at vedligeholde for den meget lille redaktion, der passer den.

Det var hele løsningen af den opgave, som DR Koncerthuset og Think nu har fået en Danish Digital Award for.

Rage op og skille sig ud

Fra DR Koncerthuset side er det salgs- og marketingchef Kasper Busch Lund, salgsmanager på de sociale medier Jane Lee Schneider, CRM-manager Anne Buchwald og indholdsproducent Jon Bonde Eriksen, der har stået for projektet, mens Think har haft Simon Vinther Nielsen, Charlotte Staun Christensson, Lea Thomsen, Morten Johnstad-Møller, Jon Lollike, Trine Holst, Mark Kirkov, Kasper Gantzhorn, Troels Kjems og Klaus Silberbauer på opgaven.

”Vi ønskede at skabe et site, der ragede op og skilte sig ud med et design, der lå i forlængelse af Jean Nouvels arkitektoniske vision for DR Koncerthuset. Vi synes, at resultatet lever rigtig godt op til vores høje ambitioner,” lyder det fra DRs folk på projektet, som altså ikke var alene om den holdning. Det samme mente folkene bag Danish Digital Awards, som Dansk Annoncørforening står bag.

Læs mere om projektet – og se video om relanceringen her

Facebook
Twitter