DR er klar med ’Medieudviklingen 2013’

DR Medieforsknings årlige rapport om udviklingen i danskernes brug af de elektroniske medier er nu klar og kan læses på dr.dk.

’Medieudviklingen 2013’ ser blandt andet på, hvordan unge under 30 år lytter til radio og musiktjenester. (Foto: Agnete Schlichtkrull © Type 1)

DR Medieforskning laver hvert år en rapport om udviklingen i danskernes brug af de elektroniske medier, og nu er ’Medieudviklingen 2013’ klar og til at finde på dr.dk.”2013 vil blive husket som året, hvor streaming blev mainstream, og hvor streaming for alvor bed sig fast i både danskernes bevidsthed og i deres medieforbrug,” siger forskningschef Lars Thunø fra DR Medieforskning.

Af ’Medieudviklingen 2013’ fremgår det for eksempel, at omkring fire ud af 10 selv siger, de streamer tv, men ifølge rapporten er det stadig få, der streamer rigtig meget. Streaming er et supplement.Det indeholder den’Medieudviklingen 2013’ giver både en status over danskernes brug af tv, radio, net, mobil og tablets. Rapporten dykker også ned i, hvor stor Netflix i grunden er i Danmark, hvordan det går for de kommercielle og DRs radiokanaler, hvordan danskerne foretrækker at se tv-serier, og hvilke krav seerne har til tv-programmer.Der er også et særligt afsnit om, hvordan unge under 30 år lytter til radio og musiktjenester, og et kapitel om, hvorvidt danskernes brug af tegnet # - altså hashtags, er lige så stor som hypen om dem. Også de 7-12-åriges brug af spil og sociale medier har DR Medieforskning dykket nærmere ned i.

 

Facebook
Twitter