Juleugens TV-top 10: Bambi var ikke på glatis på hitliste

’Disneys Juleshow’ havde igen over en million seere i 2018. Tallet er steget over årene.

Bambi skred rundt på isen foran 1.043.000 seere. Foto: Disney

Selv om ’Disneys Juleshow’ har været fast del af danskernes jul siden 1967, er der intet, der tyder på, at seerne er ved at være trætte af at se Bambi på glatis, Chip og Chap, Jesper Fårekylling og alle de andre.

Da ’Disneys juleshow’ gik over skærmen den 24. december om eftermiddagen, kiggede 1.043.000 seere med, og dermed blev showet juleugens næstmest sete program – kun overgået af TV 2’s tilbageblik på de største øjeblikke i 2018.

Faktisk er ’Disneys Juleshow’ blevet mere og mere populær, som årene er gået. For hvor der i mange år – fra 1992 til 2008 – var under en million seere, har programmet været en fast juletradition for over en million seere i både 2009 og nu uafbrudt siden 2013. Vildest var det i 2016, hvor over 1,1 millioner så med.

Også det sidste afsnit af julekalenderen ’Theo & Den Magiske Talisman’ og de to afsnit af ’Den store jule- og nytårsbagedyst’ var populære i en uge, hvor otte ud af 10 af de mest sete programmer var fra DR1.

Sammenlagt så hver dansker over tre år fjernsyn i 18 timer og 14 minutter i juleugen – uge 52.

De 10 mest sete programmer på alle danske kanaler i sidste uge var:

  1. 1

    TV 2 018: De største øjeblikke, TV 2 – 1.057.000 seere

  2. 2

    Disneys Juleshow, DR1 – 1.043.000 seere

  3. 3

    Den store jule- og nytårsbagedyst, DR1 (fredag) – 919.000 seere

  4. 4

    Theo & Den Magiske Talisman, DR1 (mandag) – 869.000 seere

  5. 5

    Den store jule- og nytårsbagedyst, DR1 (tirsdag) – 813.000 seere

  6. 6

    Året der gik, DR1 – 769.000 seere

  7. 7

    Lykke-Per, TV 2 – 726.000 seere

  8. 8

    Hvem var det nu vi var, DR1 – 675.000 seere

  9. 9

    Kriminalkommissær Barnaby XX, DR1 – 575.000 seere

  10. 10

    Kender du typen? Med champagne og søjlegran, DR1 – 569.000 seere

Se alle ugens tal

Facebook
Twitter