Prisregn over DR-kampagner

Fire priser – tre af guld og en af sølv – kan DR Medier Markedsføring tage med hjem fra årets Promax-konference.

Fire priser kan DR Medier Markedsføring tage med hjem fra årets Promax-konference. (Foto: screendump)

Det var gyldent at være medarbejder i DR Medier Markedsføring tirsdag aften i Rom.

Hele fire priser kan folkene, der står bag tre forskellige kampagner for DR-initiativer, tage med hjem fra den evige stad:

Stress-kampagnen modtog to guldpriser i henholdsvis kategorierne ’Reality/non-scripted/non-fiction campaign’ og ’Programme spot not using programme footage’. Endelig weekenden-kampagnen for DR TV fik guld i kategorien ’OTT/On demand’ og kampagnen for kommunalvalget 2017 fik sølv i kategorien ’Social responsibility announcement spots’.

”Det er et virkelig flot resultat, og det gør mig så stolt, at andre også kan se, hvor godt så svære opgaver er blevet knækket både konceptuelt og produktionsmæssigt,” siger markedsføringschef Malene Birkebæk om priserne, der uddeles ved et event, der markerer afslutningen på årets konference, hvor markedsføringsfolk fra hele Europa bliver inspireret, udveksler erfaringer – og altså uddeler priser for elektroniske mediers markedsføringsarbejder.

”Jeg er særlig stolt af, at kampagner, der så markant skal kommunikere en public service-opgave som at gøre opmærksom på stress-problematikken og kommunalvalg, formår at skille sig ud fra kampagner med noget mere kulørte emner på tapetet. Men også at vi formår at komme til tops i en nyere kategori som On demand, hvor kampagnerne stadig har en tendens til at blive meget funktionelle i vinklingen af budskaberne," siger Malene Birkebæk.

Du kan se trailere og kampagner nedenfor - de fire første er fra kampagnen for november måneds kommunalvalg. Derefter følger stress- og on demand-kampagnerne.

FacebookTwitter