Ugens tv-top 10: Hård kamp om ugens førsteplads

Weekenden bød på både Melodi Grand Prix, Arvingerne og X Factor, så der var tæt kapløb om førstepladsen på top 10 over de mest sete programmer. Se hvem der sejrede.

Nanni, Jógvan og Sophia gik videre i Lina Rafns kategori – den for folk over 23 år – i ’X Factor’. 1.338.000 seere fulgte udvælgelsen, og det rakte til en tredjeplads på ugens tv-top 10. (Foto: Lars E Andreasen © Type 1)

Det var næsten forudsigeligt, at der ville blive hård kamp om at blive ugens mest sete tv-program i uge 6. For med en fredag, der bød på ’X Factor’ på DR1, en lørdag, der bød på ’Melodi Grand Prix 2015’ fra Aalborg og en søndag med flere familietrakasserier i ’Arvingerne’ på DR1, var der i den grad varmet op til kamp. Og det blev da også mellem disse tre, at kampen skulle stå.

Selv om ’X Factor’ var inde i en fase, hvor de endelige deltagere skulle findes til liveshowene, der starter på fredag, trak programmet nu det korteste strå i kampen. Med 1.338.000 seere blev det til en tredjeplads på TNS Gallup TV-Meters liste, hvor sejrherren blev ’Melodi Grand Prix 2015’. 1.672.000 så Anti Social Media vinde på DR1, mens 16.000 tilbragte aftenen i selskab med børnekommentatorerne på DR Ultra, der også viste showet fra Aalborg.

Hver dansker over tre år så i sidste uge fjernsyn i 22 timer og otte minutter i gennemsnit.

De 10 mest sete tv-programmer på alle kanaler i uge 6 var:

1. Melodi Grand Prix, DR1 – 1.672.000 seere

2. Arvingerne II, DR1 – 1.468.000 seere

3. X Factor, DR1 – 1.338.000 seere

4. Badehotellet, TV 2 – 1.285.000 seere

5. Rigtige mænd, DR1 – 1.037.000 seere

6. Vores Vejr, DR1 – 1.023.000 seere

7. Årgang 0, TV 2 – 925.000 seere

8. Bonderøven, DR1 – 845.000 seere

9. Sæt pris på dit hjem, TV 2 – 789.000 seere

10. Kriminalkommissær Barnaby, DR1 – 770.000 seere

Facebook
Twitter