Ugens TV-top 10: Kærligheden varer også ved til Melodi Grand Prix

’Love Is Forever’ hed årets danske Grand Prix-vinder. Årets show blev fulgt af næsten 1,3 millioner, og det var nok til, at det blev sidste uges mest sete program.

Leonora vandt Dansk Melodi Grand Prix 2019 - og hun vandt også førstepladsen på ugens TV-top 10. (Foto: Bjarne Bergius Hermansen)

’Love Is Forever’ hed lørdagens vinder ved Dansk Melodi Grand Prix i Herning, hvor den tidligere junior-danmarksmester i kunstskøjteløb Leonora Colmor Jepsen sang sig til sejr og nu skal repræsentere Danmark ved Eurovision Song Contest i Tel Aviv til maj.

(Had-)kærlighedsforholdet til Melodi Grand Prix er åbenbart også ”forever” i befolkningen. For da DR1 lørdag aften helligede det meste af sendefladen til sangdysten, som kanalen har sendt helt siden 1957, kiggede næsten 1,3 millioner seere med. Det betød, at programmet blev den mest sete udsendelse på alle danske kanaler i uge 8.

Dermed gav Johannes Nymark, Kristian Gintberg og de 10 sange baghjul til både ’Badehotellet’ og ’X Factor’, der ellers har været på toppen i flere uger.

I gennemsnit så hver dansker over tre år fjernsyn i 16 timer og 16 minutter i sidste uge, ifølge Kantar Gallups seertal, som kommer hver mandag eftermiddag for den forgangne uge. De 10 mest sete programmer på alle danske kanaler i uge 8 var:

  1. 2

    Badehotellet, TV 2 – 1.287.000 seere

  2. 3

    X Factor, TV 2 – 1.016.000 seere

  3. 9

    Jo færre jo bedre, TV 2 – 570.000 seere

Se alle ugens tal her