Ugens TV-top 10: Næsten 4,4 millioner var forbi DRs tv-kanaler

78,8 procent af befolkningen over 12 år var forbi DRs tv-kanaler i mindst fem minutter i ugen, hvor Prins Henrik døde.

Henrik Sabroe og Saga Norén - Thure Lindhardt og Sofia Helin - sluttede af med at have 776.000 seere i uigenkaldeligt sidste afsnit af 'Broen'. (Foto: CARL SUNDBERG © Type 2)

Selv om der bliver talt meget om, at vi ser mindre fjernsyn, er det fortsat et stort antal danskere, der har tændt for billedkommoden hver uge. Helt præcist var 4.387.000 seere, der kiggede med i mindst fem minutter på DRs tv-kanaler i sidste uge. Det svarer til 78,8 procent af befolkningen over tre år så med, mens 3.846.000 seere – eller 69,1 procent af befolkningen, var forbi TV 2’s forskellige kanaler i uge 7. Tallene fremgår af den ugeopgørelse over tv-seningen i den forgangne uge, som Kantar Gallup er klar med hver mandag klokken 15.00.

Efter at Dansk Melodi Grand Prix røg til tops i uge 6, var det dramaserien ’Badehotellet’ fra TV 2, der satte sig til rette på førstepladsen af ugens TV-top 10 med 1.582.000 seere, fulgt af ’X Factor’ på andenpladsen. I alt var syv af de 10 mest programmer i uge 7 fra DR1, og i gennemsnit så hver seer over tre år fjernsyn i 19 timer og 39 minutter hver i en uge, der var stærkt præget af OL og Prins Henriks død sent tirsdag aften. Ugen før så vi i gennemsnit tv i 18 timer og 52 minutter hver.De 10 mest sete programmer på alle danske kanaler i uge 7 var: 1. Badehotellet, TV 2 – 1.582.000 seere 2. X Factor, DR1 – 1.137.000 seere 3. Er der en læge til stede? TV 2 – 826.000 seere 4. Broen IIII, DR1 – 776.000 seere 5. MGP 2018 – Show, DR1 og DR Ultra – 731.000 seere 6. Forsvundne arvinger, DR1 – 709.000 seere 7. Bonderøven, DR1 – 650.000 seere 8. Hammerslag, DR1 – 619.000 seere 9. Danmark har talent, TV 2 – 601.000 seere 10. Alene i vildmarken, DR1 – 590.000 seere Se alle ugens tal her

Facebook
Twitter