Ugens TV-top 10: Over en halv million gik ind i ’Løvens hule’

TV med iværksættere er noget, vi godt kan lide. 518.000 så med i sidste uge, og det rakte til en 7. plads på ugens liste fra Kantar Gallup.

Dette unge iværksætterhold forsøgte blandt andet at imponere løverne i sidste uge, hvor 518.000 fulgte med. (Foto: United Productions.)

I ’Løvens Hule’ på DR1 får iværksættere chancen for at præsentere deres forretningsideer for nogle af Danmarks mest succesfulde erhvervsfolk – også kaldet ”løverne”.

I sidste uge blev løverne blandt andet præsenteret for en tidligere deltager, som nu prøvede at imponerede dem på en opfindelse med skum, ligesom to jagtkammerater forsøgte at imponere dem med en skydeholder.

Det er tredje sæson af ’Løvens Hule’, der nu er godt i gang, og fjernsyn om iværksættere går åbenbart lige ind hos seerne. 518.000 fulgte med sidste tirsdag, og det rakte til en 7. plads på ugens TV-top, som Kantar Gallup kommer med hver mandag eftermiddag.

Ellers var det en stribe af klassikerne, der igen havnede i toppen af listen – nemlig ’Badehotellet’ og ’X Factor’ og ’X Factor-afgørelsen’ på de næste pladser.

I gennemsnit så hver dansker over tre år fjernsyn i 17 timer og 29 minutter i uge 11.

De 10 mest sete programmer på alle danske kanaler i sidste uge var:

  1. 1

    Badehotellet, TV 2 – 1.396.000 seere

  2. 2

    X Factor, DR1 – 1.113.000 seere

  3. 3

    X Factor-afgørelsen, DR1 – 1.062.000 seere

  4. 4

    Matador – Lauras store dag, DR1 – 917.000 seere

  5. 5

    Liberty, DR1 – 624.000 seere

  6. 6

    Hammerslag, DR1 – 592.000 seere

  7. 7

    Løvens hule III, DR1 – 518.000 seere

  8. 8

    Danmark har talent, TV 2 – 515.000 seere

  9. 9

    Er der en læge til stede? TV 2 – 505.000 seere

  10. 10

    Skattejægerne, DR1 – 479.000 seere

Se alle ugens tal her

Facebook
Twitter