Så blev det fandenfiseme forår!
Solen skinner, folk klistrer sig til de eftertragtede solpletter på fortorvet, og snart kan lysterapi-lampen igen ryge op på loftet.
Og fordi vi er så forårskåde her på redaktionen, bliver gennemgangen af ugen, der gik, altså også i det forårslette hjørne.
Det betyder, at ugens liste ikke kommer til at handle om aflivningen af store bededag, krigen i Ukraine eller etniske minoriteter, der bliver diskrimineret på arbejdsmarkedet (en tendens, der ellers hurtigt kan spolere mit gode forårshumør!).
Det er alt sammen vigtige emner. Men lige nu tager vi altså den påske-gule 'ja'-hat på, og kigger tilbage på nogle af de mere kulørte ting, der også har fyldt i ugen, der snart er gået.
Go' weekend – og go' læselyst!
En stjerne gør comeback
I ugens løb jublede musikelskere løs, da Roskilde Festival kunne tilføje hypede navne som Kendrick Lamar og Caroline Polachek til årets line-up. Men i mit feed er det en helt anden stjerne, der har fyldt.
Udover at skrive her på dr.dk/p3 er jeg nemlig også DR's digitale Eurovision-reporter – og der sker altså ting og sager i Grand Prix-verdenen for tiden!
Loreen, der i 2012 vandt det musikalske sammenskudsgilde med kæmpehittet 'Euphoria' (hvis du ligesom én af mine venner var i tvivl: Ja, det er faktisk en Eurovision-sang!), gør nemlig comeback i årets svenske Melodi Grand Prix.
Og det har sat de mere glimmerfyldte afkroge af nettet i selvsving.
For selvom Loreen slet ikke har vundet den svenske finale endnu – og dermed billetten videre til årets Eurovision – taler svenskerne nemlig allerede om, hvor de mon skal afholde Eurovision-finalen næste år.
Sveriges vinderchancer hos bookmakerne er strøget i vejret, siden Loreen fremførte bidraget 'Tattoo' i de indledende semifinaler, og sangen er lige nu den allermest hørte sang på Spotify i Sverige. Og det forstår man godt, for det er en kæmpe baaanger!
Om Loreen scorer billetten til Eurovision afgøres den 11. marts, hvor hun blandt andet får skarp konkurrence om sejren fra YouTube-stjernerne Marcus & Martinus (Ja, de er fra Norge og jo, det er lidt mærkeligt, at de stiller op i Sverige. Don't ask.)
Beauty-filter går viralt på TikTok
Selvom TikTok åbenbart er så sketchy en app, at samtlige medlemmer af Folketinget nu opfordres til at slette appen fra deres telefoner, så fortsætter jeg altså ufortrødent med at scrolle videre på min (ikke-licensbetalte) telefon.
Og i virvaret af madlavningsvideoer, life-hacks og "hyggelives" (dét fænomen skal vi altså også lige snakke om en dag!) har særligt én trend fanget mit øje: 'Bold Glamour'.
Udover at det kunne være titlen på en gammel parfume-rest, du kan købe under broen ved Nørrebro Station, så er det også titlen på et filter, der lige nu går sin sejrsgang på TikTok.
Når du bruger filteret, frisker det dit ansigt op med en let makeup, men piller samtidig ved dine kindben, markerer din kæbelinje, glatter huden ud, gør dine øjenbryn mere fyldige og pumper en god sjat virtuel filler i dine læber.
Filteret er allerede blevet brugt millioner af gange, og flere TikTok-brugere er både imponerede, men også rystede, over, hvor realistisk filtret egentlig ser ud.
"Sådan ser jeg seriøst ikke ud i virkeligheden!" lyder det i mange af de videoer, hvor folk tester 'Bold Glamour'-filteret, og mange frygter da også, at filteret kan være med til at skubbe unges selvværd endnu længere ned i afgrunden i jagten på det "perfekte" udseende.
Så nu tager jeg lige den opdragende public service-hat på og siger: Filtre er skønne og sjove, men det er langt de færreste, der ser sådan ud i virkeligheden.
Og du er med garanti superskøn, præcis som du er.
Farvel til TV 2 Zulu
Hvis du er nogenlunde lige så gammel som mig (30 år, rip), så husker du måske TV 2 Zulus guldalder.
Vi snakker 'Zulu Comedy Fight Club', 'Langt fra Las Vegas', 'FC Zulu' (Programmet hvor blandt andre Simon Emil-Ammitzbøll gav den gas på grønsværen) og 'Zulu Djævleræs'.
Dé tider er for længst ovre – og det samme er TV 2 Zulu.
I denne uge annoncerede vores kære kolleger/konkurrenter hos TV 2 nemlig, at man efter 23 år har valgt at slagte Zulu-brandet til fordel for den nye kanal TV 2 Echo.
Echo-folkene har allerede gjort sig bemærket med deres ungevideoer på sociale medier og dokumentarer på TV 2 Play. Nu udvider man altså universet til at omfatte en decideret tv-kanal.
Ifølge TV 2 skal den nye kanal blandt andet være hjem for titler som 'Bachelorette' og 'Echo Awards' samt programmer som 'Minkavlerne' og 'Stormester UK', der tidligere har haft hjemme hos TV 2 Zulu.
Om TV 2 Echos sendeflade derudover – ligesom sin forgænger – primært kommer til at bestå af genudsendelser af 'Venner', 'Kongen af Queens' og fem år gamle episoder af 'Dybvaaaaad!' vides endnu ikke.