Guldtoget kører forbi provinsens perler

Over otte søndage sender DR2 serien ’Udkantsmæglerne’, som gennem lokale ejendomsmæglere viser rundt i de mange smukke dele af Danmark, som ikke er inviteret med til boligfesten.

• I ’Udkantsmæglerne’ møder vi nogle af de ejendomsmæglere, som elsker deres egn og kæmper for at tiltrække nye købere til provinsen og dermed undgå tvangsauktioner. En af dem er den 80-årige ejendomsmægler Frede Volf Sørensen fra Langeland, som efter 40 år i branchen stadig er særdeles aktiv. (Foto: Sand TV A/S © Type 2)
  • I Udkantsmæglerne møder vi nogle af de ejendomsmæglere, som forsøger at holde modet oppe og kæmper for at tiltrække nye købere til provinsen og dermed undgå tvangsauktioner. (Foto: Sand TV A/S © Type 2)

Med sommerserien ’Udkantsmæglerne’ følger DR2 fra Faxe over Langeland og til Thisted lokale ejendomsmæglere, som elsker deres egn og hårdnakket nægter at give op trods fraflytningen fra deres område.

De brænder for deres job, men det er op ad bakke, og de føler et stort ansvar for at hjælpe de sælgere, som ofte af personlige grunde er nødt til at flytte fra deres huse. Med ukuelig optimisme kæmper de dagligt for at tiltrække nye købere til provinsen og dermed undgå tvangsauktioner.

DR-redaktør for serien er Sofia Fromberg. Om baggrunden for den fortæller hun:

”Der en stor boligfest i gang, hvor priserne stiger og folk står i kø i visse dele af landet. Samtidig er der steder, som guldtoget er kørt direkte igennem. Men det er jo en stor del af Danmark og en fantastisk del af Danmark, så når vi har valgt at følge de lokale ejendomsmæglere, er det, fordi de er nogle skønne karakterer med stor passion for deres område. De ser hver eneste dag konsekvensen af det delte Danmark samtidig med, at de bor i den smukkeste natur og har nogle dejlige huse.”

Ejendomsmæglerne i sommerserien kommer fra så forskellige egne af Danmark som Brønderslev, Nykøbing Mors, Thisted, Faxe, Langeland og Nykøbing Falster.

Udkantsmæglerne’ sendes på DR2 på søndage klokken 21.00 med start søndag 17. juli. Serien er produceret for DR af Pipeline.