DR inviterer til online-pressemøde med store nyheder inden for både dansk drama, kultur og historie samt julen

DR præsenterer store nyheder fra drama- og kulturområdet og kommende satsninger, som vil samle danskerne om vores fælles historie. Det sker på et online-pressemøde mandag den 23. november klokken 13.00.

På mandag klokken 13.00 holder DR sit halvårlige pressemøde. Denne gang er hovedfokus på dansk kulturindhold – med særlig fokus på vores fælles historie og danske kulturarv. Der vil både blive præsenteret kommende historiske satsninger og nye historiske dramaserier. Sløret løftes også for, hvordan DR vil samle danskerne i julen i et år, hvor der er ekstra brug for det.

Kom og hør om...

en række nye, store dramadokumentarer som efterfølger til ’Historien om Danmark’ og ’Grænseland’ – serier, der de seneste år har engageret befolkningen i vores fælles, danske historie.

Vi løfter desuden sløret for de næste store dramaproduktioner, som udspringer af virkelige historiske hændelser, der bliver vækket til live i nye dramaserier.

Og endelig vil det blive præsenteret, hvem vi alle skal være i godt selskab med igennem julen. I et år, hvor vi på grund af corona er mere alene og adskilt, sætter DR nemlig ekstra ind for at samle danskerne gennem hele december og ikke mindst juleaften.

DR gør derudover status på strategien ’ Sammen om det vigtige’, som fylder ét år, og fortæller, hvad man strategisk vil satse på fremadrettet, herunder den samlede indsats for at styrke kultur og fællesskaber.

Deltagere

pressemødet deltager blandt andre:

• Dramachef Christian Rank

• Helt nye værter

• Generaldirektør Maria Rørbye Rønn

• Musikere, som synger julen ind

Efter pressemødet vil der efterfølgende være mulighed for opfølgende spørgsmål til dagens nyheder ved interviews over telefon med dagens gæster.

Tilmelding er nødvendigt, og det skal ske til: CJCL@dr.dk

Skriv i mailen, hvilket medie du kommer fra, samt navn og kontaktoplysninger på dem, du gerne vil tilmelde. Hvis du på forhånd har specifikke interviewønsker, så skriv også gerne det i mailen.

Tilmeldte journalister vil på dagen få tilsendt et direkte link på mail til live-streamingen, som også kan ses online på www.dr.dk/presse

Lige efter pressemødet vil der desuden blive lagt pressebilleder op, som alle medier og journalister kan tilgå via: www.drbilleder.dr.dk/pressebilleder

Mere fra dr.dk