DR inviterer til pressebriefing

DR laver et stort strategisk skifte og sætter værdi over volumen. Kom og hør direktør for DR Medier og chef for DR Medieforskning præsentere, hvordan DR fremover fokuserer mere på værdiskabende mål fremfor seertal.

DR inviterer til pressebriefing onsdag den 9. oktober klokken 14.00 i DR Byen, hvor pressen og andre interesserede kan komme og få uddybet DR’s nye værdimål.

Det sker på baggrund af, at DR torsdag præsenterede strategien ’Sammen om det vigtige’. Heri er en række strategiske nybrud, og under overskriften ’Værdi over volumen’ fremlægger DR en ny tilgang til at måle succes.

Det vil stadig være afgørende for DR at bringe danskerne sammen og nå alle dele af befolkningen. Men fremfor seertal, seerandele og lignende måleparametre vil DR i højere grad fokusere på, om brugerne oplever værdi af DR’s indhold. En ny, løbende måling af værdiskabelse fokuserer på tilfredshed, kvalitet, relevans og om indholdet var ”tiden værd”. Målsætningen er, at tre ud af fire danskere oplever, at DR´s indhold skaber konkret værdi for dem.

Direktør for DR Medier Henriette Marienlund vil uddybe de nye strategiske mål og ambitioner for værdiskabelse i DR’s indhold. Og chef for DR Medieforskning Dennis Christensen vil blandt andet fremlægge målemetoder og tidshorisont for indfasning af målene. Efter præsentationen vil der være mulighed for spørgsmål.

Tilmelding

Ønsker du og/eller dine kollegaer at tilmelde sig pressebriefingen, så skriv en mail med navn og medie til: LEEL@dr.dk.

Tilmeldingen skal ske inden tirsdag den 8. oktober klokken 16.00.

Mødetid og -sted er DR’s reception onsdag den 9. oktober senest klokken 13.45.