DR3 konfronterer rigets hyklere i nyt satireprogram

’Hyklerriget’ er en ny satirisk serie i otte afsnit på DR3 med makkerparret Kristoffer Eriksen og Jesper Juhl i hovedrollerne.

  • Kristoffer Eriksen og Jesper Juhl i Hyklerriget på DR3 (Foto: Bjarne Bergius Hermansen © Type 1)
  • Kristoffer Eriksen og Jesper Juhl i Hyklerriget på DR3 (Foto: Bjarne Bergius Hermansen © Type 1)
  • Kristoffer Eriksen og Jesper Juhl i Hyklerriget på DR3 (Foto: Bjarne Bergius Hermansen © Type 1)
  • Kristoffer Eriksen og Jesper Juhl i Hyklerriget på DR3 (Foto: Bjarne Bergius Hermansen © Type 1)
1 / 4

’Hyklerriget’ er en ny satirisk serie i otte afsnit på DR3 med makkerparret Kristoffer Eriksen og Jesper Juhl i hovedrollerne. Det første afsnit sendes den 1. september klokken 22.00 på DR3.

I ’Hyklerriget’ færdes de to borgere Kristoffer og Jesper. De synes, Danmark er et yndigt land. Men de synes også, at hyklerne har fået al for meget indflydelse her i landet. For hyklerne er penge magt og status nemlig alt.

Vi danskere er blevet svigtet. Journalisterne er gået hjem og magthaverne vender ryggen til.   Så kampen mod hyklerne synes tabt i ’Hyklerriget’. Men nu kommer de to usandsynlige helte os til undsætning. Kristoffer og Jesper har en mission: Hykleriet skal frem i lyset. De usandsynlige helte er ikke perfekte, metoderne virker måske heller ikke altid, men de har hjertet på rette sted.

Kundeklubber – for din eller for deres skyld?

De første potentielle hyklere som Kristoffer og Jesper har valgt at kaste sig over er rigets kundeklubber. Virksomheder som for eksempel H&M, Matas, Imerco, Baresso, Coop og IKEA har i flere år konkurreret om at tilbyde de mest attraktive loyalitetsprogrammer til sine kunder. Kundeklubberne bliver solgt og markedsført med udgangspunkt i, at klubberne giver kunderne en række fordele – herunder at de typisk kan optjene point, så de kan købe varer med rabat, få bonusordninger eller kreditaftaler.

Men er kundeklubberne virkelig til for forbrugernes skyld, eller er det bare noget de siger for at få kundernes loyalitet og tjene flere penge?

Kristoffer og Jesper kigger i program 1 nærmere på, om det overhovedet er fordelagtigt for os at være medlem af kundeklubberne eller, om det bare får os til at bruge flere penge på nogle varer, som vi slet ikke har brug for. De ser på om det udelukkende er noget virksomhederne gør for at få informationer om kunderne, så de dermed lettere får adgang til at markedsføre og afsætte sine varer.

I programmet besøger de to blandt andet Baresso. Her afprøver de to, hvad det egentlig indebærer at være guldmedlem. De tager senere et smut til IKEA Family for at finde ud af om vi i virkeligheden er en stor familie med alt, hvad det måtte indebære.

Trelags toiletpapir

Jesper og Kristoffer udvikler i program 1 også et loyalitetskundeprogram og i den forbindelse skal de finde ud af, hvor meget information almindelige mennesker er klar til at give om sig selv. Det viser sig, at tilliden er helt i top og almindelige mennesker i et storcenter uden at tøve er klar til at svare på spørgsmål om deres foretrukne type toiletpapir, saldoen på deres bankkonto, om de er for eller i mod Kongehuset, deres yndlingssang og deres seksuelle præference. Er tilliden blandt kunderne mon forklaringen på, at kundeklubberne er blevet så stor en succes?

De næste syv mandage kaster Kristoffer og Jesper sig over nye hyklere, der siger et og gør noget andet.

I næste uge er det bankerne der står for skud – her kigger de to helte på bankernes gebyrer. Program 2 sendes den 8. september klokken 22.00 på DR3.

 

1. Charlotte Gylstorff Pressekontakt: Yderligere oplysninger

Facebook
Twitter