DR’s Store Juleshow – ’Driving home for Christmas’

Med Lise Rønne og Jakob Riising som værter byder DR UnderholdningsOrkestret til julefest for hele familien – i DR Koncerthuset og på DR1

• Værter: Lise Rønne og Jacob Riising (Foto: Lars E Andreasen © Type 1)

Tre koncerter i DR Koncerthuset 12. og 13. december giver publikum - og efterfølgende seerne på DR1 - mulighed for at opleve en julegavebunke af de helt store, når værtsparret Lise Rønne og Jakob Riising tager alle familierne med på turen hjem til jul.

'Driving home for Christmas' har inspireret til DR's Store Juleshow i år, og hvem kommer ikke i det dejligste julehumør, når de hører Chris Reas klassiker? Temaer som familie, traditioner og fællesskab giver værterne noget at tænke over, mens DR UnderholdningsOrkestret sørger for den gode tone - sammen med årets solister fra Danmark, Norge, Island og Sverige.

Solisterne

Som tidligere år samler DR's Store Juleshow solister fra hele Norden - 2014 er ingen undtagelse. Fra Sverige kommer i år Zara Larsson, som også var at finde på listen over solister ved sidste års show. Men i år er hun i selskab med en helt særlig og meget populær dansk herre, nemlig Christopher. Også en anden ung sangerinde Caroline Franceska får lov at synge duet med en af de populæreste danske navne, når hun sammen med Burhan G. synger hittet 'Kærlighed og Krig'. En anden særlig duet får publikum, når mor og søn synger et helt særligt julenummer - Anne og Xander Linnet. Fra Norge kommer Donkeyboy med deres nyeste single, 'Hero', mens Island er repræsenteret ved den ene halvdel af My Bubba - den anden halvdel er svensk. Resten af listen er hentet herhjemme, men er ikke mindre imponerende: Nik og Jay, Barbara Moleko, Stine Bramsen, Hymns from Nineveh, Jimmy Jørgensen, Annette Heick og Caroline Castell. Sidstnævnte tre synger et medley over kendte julekalendersange, som nok skal få de nostalgiske følelser frem i såvel unge som gamle. Og alle som en er solisterne og duetterne akkompagneret af DR UnderholdningsOrkestret, mens en del af numrene får en helt særlig opbakning af The Ken Burton Singers - et 14 mand swingende gospelkor fra London.

Presseinvitation

Pressen inviteres til koncerten fredag 12. december kl. 20. Det vil være muligt at fotografere under showet. Alle interviewforespørgsler skal ske forlods. Akkreditering er nødvendig og skal ske til Anja Jensen; anje@dr.dk senest onsdag 10. december.

1. Anja Helene Jensen Pressekontakt: Yderligere oplysninger