Høvdingebold invaderer Danmark

På lørdag sender DR1 årets første afsnit af det populære Høvdingebold, men allerede onsdag kickstartes den sideløbende skolelandsturnering fra Skive.

Høvding Chief with Balls har allerede ladet sit sorte ansigt titte frem på skærmen over de seneste par uger, og nu er tiden endelig ved at være inde:

Skolegård, humor og holdsport

De Rødhårede, Perlevennerne, Søofficererne, VIP’erne, Homoerne, Outdoor Barbies, P3 United og de Tatoverede er årets hold, som skal kæmpe imod hinanden med hud, sved og bold, når DR fra lørdag den 10. april blænder op for en ny turnering i Høvdingebold.

I seks uger kan danskerne følge de otte hold, som genskaber stemningen fra skolegården med frække drillerier og ublodige boldudfordringer mellem f.eks. Søoffícererne

1. Le Lyby
Pressekontakt: Yderligere oplysninger

• DR presseansvarlig Le Lyby eller DR B&U redaktør Ulla Hasselbalch, tlf.: 28 54 59 91 eller ulha@dr.dk
  • Dansk Skoleidræt, kommunikationschef Christina Hoffmann, tlf.: 23 33 90 22 el. ch@skoleidraet.dk
  • Nordea-fonden, kommunikationschef Helle Bruun, tlf: 33 33 57 70 eller hb@nordeafonden.dk

Kontakt for mere information

De øvrige fire hold i turneringen: Søofficererne, Homoerne, Outdoor Barbies og P3 United er sat på forhånd og venter bare spændt på at kunne komme til at give de nye hold kamp til stregen fra lørdag den 17. april.

De vælger resten af deres hold blandt de tilstrømmende Høvdingeboldfans fra hele Danmark, som af mange forskellige årsager selv mener, de kan komme ind under kategorierne tuscher, jordbærhjelme, VIPs og perler.

- De Tatoverede med Felix Smith, Anne Lindfjeld og Morten Breum ved roret
- VIPs med Sidney Lee, Jackie Navarro og Stine Kronborg
- De rødhårede med Sebastian Klein, Benjamin Koppel og Erik Bo Andersen
- Perlevenner med Biilo og T kendt fra Pirattv, hvor de bl.a. anmelder dansk kultur.

Lørdag kan man se første afsnit af DRs Høvdingebold, som i år er et castingprogram, hvor casterne af de fire åbne hold er:

Starter med castingprogram

Find mere info om skoleturneringen, hvad, hvor og hvornår, på www.skolehøvdingebold.dk

Skoleturneringen skydes af fra Brårup Skole i Skive onsdag den 7. april kl. ca. 9-13. Pressen er velkommen til startskuddet, hvor sidste års sejeste deltagere også deler tips og tricks ud til de deltagende børn. Finalisterne i skoleturneringen får lov til at spille på DRs Høvdingeboldbaner med DRs værter Signe Lindkvist og Anders Stjernholm og kommentatorerne Anders Lund Madsen og Andreas Kraul.

Men i år behøver børnene ikke nøjes med at følge kampene på skærmen. DR og Dansk Skoleidræt har inviteret Danmarks 4. og 5. klasser til at deltage i den første landsdækkende høvdingeboldturnering for skoler, finansieret af Nordea-fonden.

Børn op af stolene, ud over rampen

De Rødhårede. Stemningen er høj, bolden er rund, og der er meget at hævne.. de tatoverede eller VIPs