Kender du typen

Kim Fogh er vært i en ny og anderledes omgang "Kender du typen". To livsstilseksperter i clinch og quiz. Faglig viden, fede bud og fejlvurderinger hånd i hånd med leg, humor og hoveren, når to livsstilseksperter sammen med seerne tuner ind på typen.

Kim Fogh er vært i en ny og anderledes omgang "Kender du typen".To livsstilseksperter i clinch og quiz. Faglig viden, fede bud ogfejlvurderinger hånd i hånd med leg, humor og hoveren, når tolivsstilseksperter sammen med seerne tuner ind på typen.

Og sikke to -

Fra Ålborg Universitet har vi hentet JohannesAndersen, der er kendt i offentligheden som den velovervejedelektor i samfundsfag, der bl.a. har skrevet bogen ”Hverdagenscentrifuge” om danskernes hverdagsliv og de gentagne ritualer, derer forbundet med det. Den ”pæne” lektor er en habil musiker i siteget rockband, og han tager på Roskilde hvert år.

Spontaniteten får fri udblæsning og et”edderman’me” eksisterer også i den modne mands sprogbrug, når hankæmper for sejren.

Mand mod kvinde.

Overfor Johannes Andersen har vi densprudlende Christine Feldthaus, der også er livsstilsekspert - menså stopper lighederne totalt. Hun er hurtig, rapkæftet - i gang medat lægge sit liv fuldstændig om. Efter 20 år som en afreklamebranchens skarpe kvinder, er hun gået i gang med at lave etcateringfirma sammen med kæresten.

Christine melder direkte ud ledet af sinkvindelige intuition: ”Her bor en selvsikker moster”. Så er detsagt.

Typerne.

Seerne har mulighed for at gætte med, og tilforskel fra de to eksperter får de fra starten tre mulighederpræsenteret. Tre personer, der markerer sig i Dagens Danmark. Tremeget forskellige typer.

Der er pointquizzer undervejs til Johannes ogChristine, og kan de ikke gætte personen, har de altså mulighed forat vinde på point ved f.eks. at gætte om det er pizza, kogt torskeller bornholmsk unghane, der er personens livret.

De tre mulige hovedpersoner indvier frastarten seerne i deres egen livsstil og holdninger. Men hvem er”den selvsikre moster” i det første program i serien?

Aftenens hovedperson er en kvinde medegen sejlbåd. Hun læser mange bøger, elsker prangende fingerringeog drikker café latte. Men er det modelbureau-direktør JaquelineFriis-Mikkelsen. bjergbestiger Lene Gammelgaard eller EU-ekspertLykke Friis vi er på besøg hos?