Mr. Nice Guy med brødrene Lund Madsen & Trine Dyrholm

Rablende, tankevækkende, forrygende og enormt underholdende er blot nogle af de ord, der blev brugt om det populær-videnskabelige show. Mr. Nice Guy gik for fulde huse på Bellevue Teateret og blev set af 80.000 mennesker.

Rablende, tankevækkende, forrygende og enormt underholdende erblot nogle af de ord, der blev brugt om det populær-videnskabeligeshow. Mr. Nice Guy gik for fulde huse på Bellevue Teateret og blevset af 80.000 mennesker.

Hvor kommer vi fra? Hvem er vi? Hvordanadskiller vi os fra dyrene? Hvornår går bussen? Spørgsmål sombrødrene Anders og Peter Lund Madsen besvare når de i selskab medTrine Dyrholm tager menneskehedens historie under kærligbehandling.

Publikum bliver hvirvlet gennem menneskehedens 75.000 årrigehistorie i en overdådig forestilling. Kim Larsen har skrevetmusikken, som bliver spillet af Emil de Waal og hans orkester.Trine Dyrholm synger, mens The Robodettes danser over scenen.Zirkusartist og journalist Anders Lund Madsen viser os hvordan,mens hjerneforsker Peter Lund Madsen fortæller, så hele molevittenhænger sammen. Maria Vinterberg har instrueret den ualmindeligvellykkede forestilling, som blev rost af anmelderne.

”Jeg har aldrig oplevet noget lignende, men hold da ferie, hvor vardet morsomt. Menneskehedens historie beskrevet som en biltur fraHimmelbjerget til Klampenborg, hvor der først begynder at ske nogetomkring Lyngby, og hvor hovedaktøren først kommer på banen vedStatoil-tanken på Strandvejen lige ved siden af Bellevue Teatret.”:skrev Politikens anmelder begejstret.

”Det må man kalde ægte public service. Hele menneskehedens opståengjort soleklar for enhver af brødrene Lund Madsen.” skrev WeekendAvisen. DR tager sin public service-forpligtelse alvorlig og visernu Mr. Nice Guy over to fredage. Fredag d. 10. nov. og fredag d.17. nov. kl. 20 på DR1.

I det første program fortæller Anders og Peter Lund Madsen, om detvi mennesker har tilfælles med dyrene. En pædagogisk rejse med bådesmukke og afskyelige eksempler på noget af det arvegods, som vorevenner dyrene har efterladt i vore hjerner.

I det andet program ser brødrene Madsen fremad. Hvad er det, deradskiller os mennesker fra dyrene? Hvad er det, vi kan som dyreneikke kan? Hvad er det der gør os mennesker til mennesker?

Det skal også nævnes, at Trine Dyrholm har været på den officielledanske single hitlisten i over 80 uger med nummeret ” Avenyen”, somKim Larsen skrev til forestillingen.