Nytårs-satire på DR2

Voksne mænd i matrostøj. To dysfunktionelle musikere og en studievært for fuld udblæsning i et hotelværelse. En vejrneger og piger med påspændingsdildo. Alle var de med til at gøre fredag aften på DR2 til noget helt særligt. Gense højdepunkterne - og lidt til.

Kåre, Simon og Henrik er klar til endnu en gang at hygge om seerne fredag aften. Vi får både det velkendte og det nye, flere musikvideoer og et lille indblik i Henrik og Kåres liv uden for skærmen. (Foto: Ulla Voigt © Type 1)

Voksne mænd i matrostøj. To dysfunktionelle musikere og enstudievært for fuld udblæsning i et hotelværelse. En vejrneger ogpiger med påspændingsdildo. Alle var de med til at gøre fredagaften på DR2 til noget helt særligt. Gense højdepunkterne - og lidttil.

De har leveret fredagsunderholdning i en gradder har givet genlyd over det ganske land. De har præsenteret osfor et galleri af elskværdige, men dysfunktionelle personligheder.Og de har med dokumentarserien om cykelholdet vist os professionelcykelsports sande ansigt.

De har leveret årets største musikalskelandeplage med Team Easy Ons slagsang ”De skal have baghjul nede itouren”. Og de har beriget det danske sprog med vendinger som ”janæmlig ja” og ”Det’ ingen problem”.

Men nu er det uigenkaldeligt slut. Idenne Drengene fra Angora nytårsspecial, som indleder DR2snytårs-satire-kavalkade,  har vi samlet en række uforglemmeligehøjdepunkter fra året der gik. De voldelige landmandssønner;minirockeren Baune; sports- og busselskabsdirektør Henning Primdahlog hans tro væbnere - Oksen fra Hammel, Bobby Olsen og horesønnenfra Amsterdam, Pim de Keysergracht; de alvorlige russiske komikereVlad og Gagarin, samt de indestængte livsstilseksperter Ronald ogBugge er blot nogle af dem, der har lagt vejen forbi Angora.Personer som vi i årets løb er kommet til at holde af - og med.

Hotellet i Angora lukker og slukker. HenrikSolgård pakker klaveret sammen og tager hjem til Lillian. Kåre fårmuligvis slet ikke lettet røven. Og Simon Kvamm - tjah, hvem vedhvor han dukker op næste gang...?

Derudovre kan man glæde sig til det sidsteafsnit af Fjernsyn for voksne, hvor Alberte, Oliver og Søren kiggertilbage på året der gik, samt et gensyn med påspændingsdildo ogvejrneger i Normalerweize.

I løbet af aftenen vil Simon Juul (kendt frabl.a. Banjo's Likørstue) og Adam Duvå Hall (kendt fra DRslicenskampagne) dukke op i en række små indslag, hvor de bl.a.optræder som en grønlandsk nazist og en forstads-klovn ved navn"Hyggemissen".