'P4 Aften' kommer hjem til Holstebro

'P4 Aften' så verden hos P4 Midt & Vest tilbage i 1997. Fra den 1. april overtager Holstebro igen ansvaret for programmet.

• Torben Møller er vært på 'P4 Aften', når det sendes fra Holstebro. (Foto: Agnete Schlichtkrull © Type 1)
  • Lone Sunesen er redaktionschef for DR Midt & Vest. (Foto: Miklos Szabo © Type 1)
  • Ivan Gregersen er vært på 'P4 Aften'. (Foto: Bjarne Bergius Hermansen © Type 1)
  • Lars Paaske er vært på 'P4 Aften'. (Foto: Agnete Schlichtkrull © Type 1)

Fra 1. april vender 'P4 Aften' hjem til DR Midt & Vest i Holstebro, som fremadrettet vil huse det populære aftenprogram med masser af direkte musikradio og lytterønsker.

”Jeg glæder mig over igen at få programmet til DR Midt & Vest, som i sin tid var med til at skabe det populære musikprogram, der i dag kan kaldes Danmarks største levende jukeboks med 1,4 millioner lyttere om ugen”, siger Lone Sunesen, der er redaktionschef på DR Midt & Vest, og som nu også er chef for 'P4 Aften'.

Forsøg fra Vestjylland

'P4 Aften' blev skabt i 1997 af blandt andet den tidligere chef for DR Midt & Vest Tyge Dinsen i samarbejde med DR København og DR Syd.

Dengang var det som et tre-årigt forsøg med at sende P4 på DAB-radio. Også B&O i Struer var med i testforsøget. De leverede nemlig 500 specialbyggede DAB-testradioer til udvalgte lyttere i København samt Midt- og Vestjylland, der skulle teste modtagelse og brug af DAB-radioer. Programmet blev en succes, og er i dag sekstimers musikradio hver aften.

Lytterønsker og direkte radio

”'P4 Aften' er noget så sjældent som en ren musikflade. Som udgangspunkt er der ingen journalistik – kun musik. Hver aften sender vi seks timers radio, hvor musikken er i fokus. De første tre timer er direkte radio, hvor vi spiller lytternes ønsker. Det fortsætter vi med, ligesom vi er gearet til at sende breaking news, når der sker noget væsentligt om aftenen. Vi oplevede det senest ved terrorangrebet i København i februar, hvor vi hele aftenen sendte opdateringer, interviews og live fra gerningsstedet. Lytterne er glade for at få direkte radio i aftentimerne, når der sker store begivenheder. Vores primære fokus på 'P4 Aften' er dog fortsat at være Danmarks største jukeboks med lytterønsker, godt selskab og masser af musik”, siger redaktionschef Lone Sunesen.

Flytter fra 1. april

Flytningen af P4 Aften fra DR i Aarhus til DR i Holstebro sker fra den 1. april. DR Midt & Vests Torben Møller er en af de faste værter på 'P4 Aften'. Det er han sammen med værter fra de øvrige P4-distrikter, heriblandt Lars Paaske samt Ivan Gregersen. De sender på skift 'P4 Aften' fra klokken 18.00-24.00 alle ugens dage.

1. Jan Dohrmann Pressekontakt: Yderligere oplysninger