DR er klar til at sende top-håndbold og guldjagt hjem i de danske stuer

De danske håndboldfans kan glæde sig til en massiv dækning hos DR på radio, tv og digitale platforme, når de danske håndboldherrer starter jagten på endnu et VM-trofæ i Malmø om få dage.

Josefine Høgh er vært i DR´s studie i håndboldarenaerne, når Danmark spiller og slutkampene går i gang. (© LEG - Billede teamet)

DR har sat stærke folk på til at analysere, kommenterer og guide danskerne igennem, hvad der tegner til at blive endnu en spændingsfyldt VM-slutrunde fyldt med håndboldlækkerier på højeste niveau.

- Der er store forventninger til det danske herrelandshold ved denne her slutrunde, og det vil være en historisk bedrift, hvis de danske håndboldherrer for tredje VM i træk ender øverst på sejrsskamlen – det har ingen nation formået før. Den guldjagt glæder vi os til at bringe hjem i de danske stuer på både radio og tv, når vi forhåbentlig igen kan samle danskere i fællesskabet om en stor dansk sportspræstation, siger Anders Kern Boje, der er underdirektør med ansvar for Sporten i DR Nyheder.

Han fortsætter:

- Vi er stærkt besat på alle pladser med kommentatorer, eksperter og værter, der er klar til at give danskerne en stor håndboldoplevelse, så seerne og lytterne kan begejstres over spillet på banen, og samtidig få den håndboldfaglige indsigt i detaljerne, der afgør kampene.

Josefine Høgh er vært

Josefine Høgh er vært i DR´s studie i håndboldarenaerne, når Danmark spiller og slutkampene går i gang. I studiet vil Josefine Høgh være stærkt flankeret af den tidligere landsholdsstjerne Camilla Andersen og tidligere topspiller og landstræner Klavs Bruun Jørgensen. Til at lede seerne gennem Danmarks kampe har DR sat Frederik Lindved og håndboldekspert Lars Krogh Jeppesen til at sidde ved mikrofonerne, mens Kresten Mosbæk og Sarah Fisker er reportere på sidelinjen.

DR har også stærke folk klar på P4, der sender alle Danmarks kampe live. Her vil Henrik Liniger være kommentator, og LIGA-værterne Thomas Loft og Emil Schiønning er det gode værtsselskab, der også sender fra VM´s håndboldarenaer.

DR dækker slutrunden tæt og sender også en lang række kampe uden dansk deltagelse på DR2 og DRTV. Her vil Andreas Kraul og Mathias Jacobsen være kommentatorer med Stefan Madsen, Aalborg Håndbold-træner og tidligere landsholdsprofil Lars Jørgensen som medkommentatorer.

DR deler dækningen af slutrunden med TV2, og sender alle Danmarks kampe live i radioen og blandt andet Danmarks kamp i gruppespillet mod Bahrain på DR1. På dr.dk kan man læse meget mere om slutrunden, og se hvilke kampe DR sender under slutrunden.

Slutrunden afholdes i et fælles værtskab mellem Sverige og Polen. Danmark spiller sine indledende kampe i Malmø – og går Danmark videre til mellemrunden, så afvikles de kampe også i Malmø.

• DR sender første gang fra VM onsdag den 11. januar, og DR1 og DRTV samt P4 sender blandt andet kampen Danmark-Bahrein søndag fra klokken 20.00.