DR Fyn får ny chef

Kristian Østerby Jepsen vender tilbage til DR Fyn som ny chef. Han skal blandt andet være med til at gøre DR og DR’s distrikter fuldt ud digitale.

Kristian Østerby Jepsen vender tilbage til DR Fyn. (© Privatfoto)

Kristian Østerby Jepsen, 39, er pr. 1. oktober ansat som ny chef for DR Fyn. Han afløser Anne Stolpe, som skal være stabschef for Politik og Strategi i By- og Kulturforvaltningen i Odense Kommune.

Kristian Østerby Jepsen kommer fra en stilling som kommunikationschef for Erhvervshus Fyn, men er særdeles godt kendt med sin nye arbejdsplads, hvor han tidligere har været både redaktionsleder og redaktør.

Om valget af den nye distriktschef siger Mads Vesterby Damm, der er ledende redaktionschef for indland og distrikter i DR Nyheder:

- DR er i fuld gang med at transformere sig til en fuldt ud digital public service-virksomhed. Til den transformation har vi brug for dygtige og talentfulde ledere, som forstår både flow- og digitale nyhedsprodukter. Derfor er jeg ekstremt glad for, at det er lykkedes os at lokke Kristian tilbage til DR Nyheder. Kristian er en stærk og ordentlig leder med meget stor journalistisk faglighed. Jeg ved, at Kristian er dybt optaget af at udvikle og styrke DR’s regionale ambitioner, og så har han masser af idéer til, hvordan vores stærkeste regionale journalistik fra hele Danmark kan forblive relevant for vores mange brugere på flow, og måske endda nå endnu flere på digitale platforme.

DR er med til at skabe sammenhængskraft

Om sit nye job siger Kristian Østerby Jepsen:

- Det her er en kæmpe mulighed, som jeg er nødt til at afprøve, og det glæder jeg mig helt vildt til. DR står for mig som noget helt specielt. Et mediehus, hvor alle danskere kan søge hen, når de vil have valid information, ordentlig debat og perspektiv. På den måde er DR med til at skabe sammenhængskraft i Danmark.

Kristian Østerby Jepsen har solide rødder på Fyn, hvor han både er født, har taget sin uddannelse, bor med sin familie og har arbejdet det meste af sin karriere. Om DR Fyn siger han:

- DR Fyn er et sted, som jeg kender. Et sted med dedikerede medarbejdere og et sted, der laver vedkommende journalistik om det vigtigste til fynboerne og danskerne. Det fokus og arbejde vil jeg fortsætte med at udvikle sammen med redaktionen på Lille Tornbjerg Vej.

Han siger om sine kommende opgaver på DR Fyn:

- DR står overfor en vildt spændende fremtid, hvor nye, digitale produkter skal opfindes og udvikles. Det skal vi også på Fyn, så vi fortsat er relevante med godt indhold på de platforme, som danskerne helst vil bruge i årene, der kommer.