Nye eksperter skal få ægteskaberne til at fungere fra første øjekast i ny sæson af ’Gift ved første blik’

Snart kan vi se frem til endnu en sæson ’Gift ved første blik’. 7. sæson af det populære program bliver med en række nye eksperter, skarpere matchingen af parrene samt fokus på, at ægteskaberne skal fungere på den korte bane.

• 7. sæson af ’Gift ved første blik’ byder på en række nye eksperter og tiltag. Annemette Staal er adfærdspsykolog og har fokus på hverdagen i parforhold og hvorfor vi har den adfærd, som vi har. (© Snowman Productions ApS)
  • 7. sæson af ’Gift ved første blik’ byder på en række nye eksperter og tiltag. Gert Martin Hald, psykolog og klinisk sexolog, har fokus på sex, attraktion, værdier og kommunikation. (© Snowman Productions ApS)
  • 7. sæson af ’Gift ved første blik’ byder på en række nye eksperter og tiltag. Etnolog og livsstilsekspert Julia Lahme vil løbende løbende berige seerne med trends og perspektiver. (© Snowman Productions ApS)
  • 7. sæson af ’Gift ved første blik’ byder på en række nye eksperter og tiltag. Jacob Cornett er parterapeut og psykolog med fokus på tilknytning, relationer og parterapi. (© Snowman Productions ApS)

Efter mere end et år i coronaisolation er mange af os ekstra sultne på nærhed og kærlighed. Og det får vi forhåbentlig masser af i den nye sæson af ’Gift ved første blik’. Her skal den umiddelbare tiltrækning mellem parrene i år være større, som er ønsket for sæson 7 af programmet, der har premiere torsdag den 19. august klokken 20.00 på DR1 og DRTV.

For at det kan lykkes, kan seerne glæde sig til en række nye eksperter og tiltag. Det betyder, at eksperterne har større fokus på at finde de gode match på den korte bane, samt at det videnskabelige fundament for eksperimentet bliver stærkere. Blandt andet er der denne gang en adfærdspsykolog med som matchmaker. Samtidig vil seerne blive lukket tidligere ind, så man får et dybere indblik i hele matchprocessen. Tidligere har der været stor fokus på at matche par, som ville passe sammen på den lange bane, men eksperterne har erkendt, at parrene aldrig kom så langt, fordi tingene på den korte bane ikke fungerede.

- Vores matching har i de tidligere sæsoner haft varieret succes. Hvert år udvikler og tilpasser vi vores matchingmetode – det gælder også for den kommende sæson. Ved at matche parrene på en anden måde og få nogle nye eksperters øjne på processen, håber vi at se flere par, som holder sammen i længere tid. Der er stadig mange, der lever alene i dag og antallet af skilsmisser er steget igen i 2020. Dog vil de fleste af os stadig tosomheden, og det ønske vil vi gerne behandle og spejle på DR1, siger redaktør for ’Gift ved første blik’, Stine Preem.

I Gift ved første blik har håbefulde singler indvilliget i at lade sig gifte med et menneske, de aldrig har mødt før. Foto: Framegrab (© Framegrab)

Nye ansigter – og nye perspektiver

Udover at justere måden parrene bliver matchet på, vil der også være helt nye ansigter blandt de eksperter, som laver matchene.

- I denne sæson er ekspertpanelet fornyet og forøget for at få flere aspekter at matche ud fra. Vi håber, at den nye sammensætning af eksperter kan give bedre match, da researchen på de medvirkende nu bliver større og bredt ud over flere fokusområder. Samtidig ønsker vi også, at de nye eksperter skal kunne tilføje ny og interessant viden til selve eksperimentet og seerne, forklarer Stine Preem og fortsætter:

- Via eksperimentet vil vi gerne inspirere danskerne til at tro på kærligheden og give dem redskaber til at se på, hvordan vi møder hinanden i en ny kærlighedsrelation og arbejder med os selv i den proces.

Eksperterne i 7.sæson af ’Gift ved første blik’ er Gert Martin Hald, psykolog og klinisk sexolog, der har fokus på sex, attraktion, værdier og kommunikation. Annemette Staal, adfærdspsykolog, der har fokus på hverdagen i parforhold og på hvorfor vi har den adfærd, som vi har. Og endelig Jacob Cornett, parterapeut og psykolog med fokus på tilknytning, relationer og parterapi. Alle tre har været en del af matchmaking-processen.

Derudover er etnolog og livsstilsekspert Julia Lahme tilknyttet programmet og vil løbende berige seerne med trends og perspektiver.

De ti singler, der er blevet matchet til ’Gift ved første blik’ sæson 7, vil blive offentliggjort tæt på premieren.

Pressekontakt: Kristina Sindberg, kristina.sindberg@gknordic.com, 24860184