'Projekt: Zarathustra' giver bud på København år 2033

Hvordan ser verden og København ud i år 2033? Det giver radio-science-fiction serien 'Projekt Zarathustra' et bud på.

København i år 2033. Er verden mon en helt anden et par årtier ude i fremtiden? Prøv at tænke 20 år tilbage. Så meget nyt siden dengang. Så få forandringer. Verden er den samme. Mennesker er de samme. I 2033 er det repræsentative demokrati er afløst af afstemninger på det nationale BorgerNet. Folket er lovgivende, men magten er udøvende hos Regeringen og det administrative apparat. Så meget nyt. Så få forandringer.

Sådan ser Danmark ud i radio-dramaet 'Projekt Zarathustra', som er en science-fiction-serie fra DR Radiodrama om mennesker med superkræfter.

Journalisten Alisa Rose er 39 år og kæreste med Frederik gennem de sidste 18 år. I sine unge dage aktivist for ytringsfriheden og senere respekteret mediedarling. Hun er netop blevet fyret fra den publicistiske gren af landets største medievirksomhed. Hun havde sigtet mod stjernerne, men gik ned med stress én gang for meget. Nu er hun freelance, og er verden åben.

Serien er skrevet af radiodebutanten Merlin P. Mann, hvis bøger i Taynikma serien har solgt mere end 150.000 eksemplarer i Danmark og oversat til 12 sprog og instrueret af  Anders Lundorph, som har en lang række radioproduktioner bag sig.

Medvirkende er bl.a. Lars Brygman, Peter Mygind og Tammi Øst

Første afsnit bliver sendt onsdag den 25. september  klokken 11.03 på P1 og kan også hentes som podcast på dr.dk/radiodrama.

E-mail-adresse: thj@dr.dk
  Telfonnummer: 24214516