Troels B. Jørgensen nyhedschef for nye medier og DRs nyhedsbureau

Stillingen er sidestillet med Radioavisens og TV-avisens nyhedschefer. DR venter at åbne nyhedsbureauet ved DR Nyheders indflytning til DR Byen om et år.

  • Troels Behrendt Jørgensen, nyhedschef for nye medier og DRs kommende nyhedsbureau (Foto: Kirsten Ellebæk © Type 1)
  • Troels Behrendt Jørgensen bliver nyhedschef for DRs nyheder på nye medier og for DRs kommende nyhedsbreuau (Foto: Kirsten Ellebæk © Type 1)
1 / 2

Stillingen er sidestillet med Radioavisens og TV-avisensnyhedschefer. DR venter at åbne nyhedsbureauet ved DR Nyhedersindflytning til DR Byen om et år.

Redaktionschef Troels Behrendt Jørgensen er pr. 1. august 2005udnævnt til nyhedschef i DR Nyheder med ansvar for nyheder på nyemedier og for ledelsen af et nyt redaktionelt initiativ: enkommende tværmediel nyhedsdesk for de helt korte, hurtigenyhedsopdateringer på alle medieplatforme fra radio og tv tilnettet, tekst-tv, mobil og meget mere.

DRs Nyhedsbureau kommer til at se dagens lys, når DRsnyhedsorganisation forventes flyttet til DR Byen i midten af2006.

Troels Behrendt Jørgensen kom til DR i 1997 som journalist påRadioavisen. Han er 33 år og uddannet journalist. I 1999 flyttedehan til DRs dengang nyetablerede DR Nyheder Online-redaktion, hvorhan siden 2002 har været redaktionschef. Her har han stået ispidsen for en markant, positiv udvikling af DR Nyheder Online i deseneste år, hvor nye aktiviteter og nye medieplatforme er blevetføjet til redaktionens opgaver. Han vil fortsat have ansvaret fordisse aktiviteter, men føjer nu en ekstra dimension til jobbet.

Markeret øget betydning

"Med etableringen af en stilling som nyhedschef for nyheder tilnye medieplatforme og for vores nye nyhedsdesk - sidestillet medRadioavisens og TV-avisens nyhedschefer, markerer vi den betydning,som de nye medier nu har i DRs samlede nyhedsleverancer tildanskerne. DR har en markant position som nyhedsformidlerpå dr.dk/nyheder og tekst-tv, og den position vil vi gerne styrkeyderligere," siger DRs nyhedsdirektør Lisbeth Knudsen, dertilføjer:

"Både når det gælder de store nyhedsudsendelser og voresaktualitetsprogrammer, samt nyhederne på tekst-tv, nettet med mere,bliver vi hver dag målt på kvaliteten, troværdigheden,alsidigheden, originaliteten og dybden af disse programmer ogtjenester. Men også den hurtige, korte og præcise nyhedsformidlingskal have sit særlige DR-kvalitetsstempel og udvikles til stadigflere distributionsplatforme. Derfor samler vi nu kræfter ogopmærksomhed omkring det i det kommende nyhedsbureau," sigerhun.

Facebook
Twitter