Mennesker og medier
54:00

Falck-skandale sender kommunikationsbranchen til tælling

Efter en uge med afsløringer af højtbetalte kommunikationsrådgiveres forsøg på at sværte det hollandske ambulanceselskab Bios, er det blevet tid til eftertanke. Hvordan kunne det ske? Hvorfor opdagende ingen, hvad der foregik? Og hvordan skal medierne blive bedre til at gennemskue, når de lader sig bruge i effektive spin-kampagner? Kommunikationsrådgiver Sune Bang og Peter Albæk, rådgiver og partner i Lead Agency, diskuterer Falck-skandalen og dens perspektiver med en af dens "skurke", Advice-direktør Espen Højlund. Røgslør over Irak-krig: Vi blev en anelse klogere, da forskere i denne uge præsenterede en udredning om Danmarks ja til at gå med i Irak-krigen i 2003. Men en lang række spørgsmål er fortsat ubesvarede, konstaterer journalist Bo Elkjær, som brugte fire år på at få en interviewaftale med daværende Venstre-statsminister Anders Fogh Rasmussen. Og måske er det ganske sigende, at Fogh heller ikke i dag vil svare på Elkjærs spørgsmål. Klimakamp i spalterne: Skal en avis gå aktivt ind i kampen mod klimaforandringerne - eller skal den tilstræbe en traditionel, objektiv linje? Aktivistisk journalistik var til debat, da energi- og klimaminister Lars Christian Lilleholt - som selv er journalist - onsdag krydsede klinger med chefredaktør Christian Jensen i Politikens gamle trykkerihal i København. Skriv til menneskerogmedier@dr.dk. Vært og producent: Kurt Strand.

    Flere i samme serie

      Nyheder & Aktualitet