Live kanaler

Mennesker og medier
55:07

Håbløs kamp om de yngste seere?

Følg serie?

Log ind for at følge programmer, og finde dem under “Mine Programmer”

DR har i denne uge lanceret ny strategi for børnekanalerne Ramasjang og Ultra. Men selv blandt de alleryngste hitter YouTube, og måske er strategien en umulig kamp mod techgiganternes voksende indflydelse? Overvejelser og refleksioner fra Morten Skov, chef for DR's børnebrands, og Henriette Marienlund, mediedirektør i DR. Undervejs interview med kulturminister Joy Mogensen som vil have magten retur fra blandt andre Google. Sponsorjournalistik: Det har skabt store overskrifter, at blandt andre Tesla for nylig betalte en sommertur for en Politiken-redaktør og hans familie i elbil rundt i Danmark. "Falliterklæring", lyder karakteristikken fra Ekstra Bladets chefredaktør Poul Madsen, som debatterer vilkår for rejseartikler, tillæg og sponsoreret journalistik med Politikens chefredaktør Christian Jensen. Fremtidens nyheder: Journalistik er fantastisk, men er kernen i faget - nyheder - på vej til at blive lavstatus? Spørgsmålet blev rejst torsdag på et nyhedsseminar i København af Zetland-redaktør Lea Korsgaard, som uddyber og diskuterer med JP/Politiken-direktør Stig Ørskov og journalisthøjskole-rektor Trine Nielsen. Spin på slagteriet: Det var alt andet end tilfældigt, da statsminister Mette Frederiksen i denne uge havde valgt Danish Crown i Horsens til lancering af sin pensionsplan. Det hele var - som altid når politiske initiativer skal sikres maksimal omtale - nøje planlagt, koreograferet og iscenesat. Skriv til menneskerogmedier@dr.dk. Vært og producent: Kurt Strand.