Filmharmonikerne: Vært filmanmelder Jacob Wendt Jensen

Sendt første gang d.

Mød musikelskende filmfolk. Instruktører, skuespillere og andre fra filmverdenen spiller på skift filmmusik, som de har et særligt forhold til. Dagens udsendelse bestyres af filmanmelder Jacob Wendt Jensen, der fortæller om sit tidlige møde med filmverdenen under opvæksten i Belgien. Vi kommer vidt omkring fra franske toner til morsomme film over amerikansk og tysk musik.
Tilrettelæggelse: Kasper Søegaard.
Produceret for DR af Wingman Media.

Tilrettelæggelse: Kasper Søegaard.
Produceret for DR af Wingman Media.

Næste udsendelse

P2, 24. maj. 2019 kl. 18:05

Mød musikelskende filmfolk. Instruktører, skuespillere og andre fra filmverdenen spiller på skift filmmusik, som de har et særligt forhold til. Dagens vært er filmkritiker og kulturskribent Henrik Queitsch, der blandt andet vil spille spændende værker fra Philip Glass, Vangelis og tyske Popul Vuh. Tilrettelæggelse: Kasper Søegaard. Produceret for DR af Wingman Media.

Spilleliste

Mere Filmharmonikerne

Filmharmonikerne: Vært filmproducent og kulturformidler Nicolas Barbano

17. maj. 2019 kl. 18:03
1:16:28
Mød musikelskende filmfolk. Instruktører, skuespillere og andre fra filmverdenen spiller på skift filmmusik, som de har et særligt forhold til. Dagens udsendelse handler om musik til stumfilm og ved mikrofonen er filmproducent og kulturformidler Nicolas Barbano.
Tilrettelæggelse: Kasper Søegaard.
Produceret for DR af Wingman Media.
Tilrettelæggelse: Kasper Søegaard.
Produceret for DR af Wingman Media.

Filmharmonikerne: Vært Maria Månson

10. maj. 2019 kl. 18:05
1:14:28
Mød musikelskende filmfolk. Instruktører, skuespillere og andre fra filmverdenen spiller på skift filmmusik, som de har et særligt forhold til. I dag med vært på DR TV's filmprogram Filmselskabet og kulturprogrammet Gejst, Maria Månson. Vi skal blandt andet høre værker fra Mord i Symfonien-koncerten, som Månson var vært ved i Koncerthuset i begyndelsen af maj. Og så kommer vi også omkring nogle af gæsteværtens egne favoritter.
Tilrettelæggelse: Kasper Søegaard.
Produceret for DR af Wingman M...
Tilrettelæggelse: Kasper Søegaard.
Produceret for DR af Wingman Media.

Filmharmonikerne: Vært filmproducent, anmelder og kulturformidler Nicolas Barbano

3. maj. 2019 kl. 18:05
1:14:23
Mød musikelskende filmfolk. Instruktører, skuespillere og andre fra filmverdenen spiller på skift filmmusik, som de har et særligt forhold til. Dagens gæstevært er kulturformidler, filmproducer og anmelder Nicolas Barbano, der tager lytterne med ind i science fiction-filmenes musik-verden. Hør både et sjældent brugt russisk instrument, der er ender som lydsymbol på det ydre rum og kendte filmkomponisters lydlige leg med science fiction-genren.
Tilrettelæggelse: Kasper Søegaard.
Produceret fo...
Tilrettelæggelse: Kasper Søegaard.
Produceret for DR af Wingman Media.

Filmharmonikerne: Vært filmkomponist Jacob Groth

26. apr. 2019 kl. 18:05
1:14:27
Mød musikelskende filmfolk. Instruktører, skuespillere og andre fra filmverdenen spiller på skift filmmusik, som de har et særligt forhold til. I dag med den produktive filmkomponist Jacob Groth i værtsstolen. Jacob Groth zoomer i aftenens udsendelse ind på sit arbejde med at komponere musik til filmatiseringen af Stieg Larssons Millennium-trillogi, der blev hans største projekt og en adgangsbillet til en karriere i Hollywood. Tilrettelæggelse: Kasper Søegaard.
Produceret for DR af Wingman M...
Produceret for DR af Wingman Media.

Filmharmonikerne: Vært musikredaktør Søren Schauser