Elevopgaver: Superflex

Elevopgaver 1-3

Materialet har titlen "At stjæle identiteter".

OPGAVE 1:

Se klippene:

Hvad er Superflex's mission med dens værker?

Hvordan beskriver Superflex sin brug af udstillingsrummet i de tre klip?

OPGAVE 2:

Sammenlign Superflex's ideer og arbejdsmetode med Elmgreen og Dragset og Olafur Eliassons.

Samtidskunst - den kunstneriske proces

Hvad vil det sige at lave kunst? Og hvilken kunst bliver der skabt i dag? Hvor kommer ideerne fra, og hvordan omsætter en kunstner en ide eller et spørgsmål til et færdigt værk, som andre kan opleve? Her på siderne har du chancen for gennem filmklip og tekst at kigge 10 samtidskunstnere over skulderen, nemlig Simone Aaberg Kærn, Tal R, Olafur Eliasson, Michael Elmgren & Ingar Dragset, Jesper Just, Per Kirkeby og kunstnergruppen Superflex (Jakob Fenger, Rasmus Nielsen og Bjørnstjerne Christiansen). Der er tale om kunstnere, som alle er startet i Danmark, men i dag optræder verdenen over. Du kan opleve flere af deres værker på Louisiana Museum for Moderne kunst.

Se Tema

OPGAVE 3:

Forestil jer, at I som kunstgruppe skulle sætte en produktion i gang af et produkt tilsvarende Superflex's.

Vælg et produkt. Redegør for, hvordan produktet kan sælges som "vare", som "socialt/ politisk projekt" og som "kunst". Lad jeres klassekammerater give jer kritisk feedback.

Læs også Samtidskunst - den kunstneriske proces Se Tema

  1. Introduktion til læreren
  2. Elevopgaver: Tal R
  3. Elevopgaver: Olafur Eliasson
  4. Elevopgaver: Per Kirkeby
  5. Elevopgaver: Jesper Just
  6. Elevopgaver: Simone Aaberg Kærn
  7. Elevopgaver: Elmgreen og Dragset
  8. Elevopgaver: Superflex
  9. Per Kirkeby
  10. Superflex