Dyregenerator: Få et fjolledyr

Klik på generatoren, få en eledille, krokoraf eller flagerræv og byg et rum til den.

Til læreren

Trin: 1. - 3. klasse

Fag: Matematik

Lærervejledninger

Forløb på skolen

Forløb på Utzon Center

Kopiark

Plus naturen

Større eller mindre end

Moduler

Fælles Mål

Matematik 1. klasse

Matematik 2. klasse

Matematik 3. klasse

Kolofon

Undervisningsforløbet er udarbejdet af Utzon Center og DR Skole i samarbejde med fagkonsulenter fra Aalborg Kommunes skoleforvaltning. Undervisningsmaterialet er en del af projektet ’Arkitektur er en leg’ og er støttet af Nordea Fonden.

Læs også Arkitektik og matematur Se Tema

  1. Om temaet
  2. Forløb på skolen: Byg med systemer
  3. Dyregenerator: Få et fjolledyr
  4. Forløb på skolen: Tegn i målestok