Forløb på skolen: Kod din makker

Dette er level 2 i forløbet på skolen 'Byg med lys og teknologi'.

Til læreren

Trin: 4.-6. klasse

Fag: Natur/teknologi, håndværk og design

Book forløb på Utzon Center

Lærervejledninger

Forløb på skolen:

Level 1 natur/teknologi

Level 2 og 3 håndværk og design

Kodehjælp

Forløb på Utzon Center:

ultra:bit: Rum og lys

Fælles Mål

Natur/teknologi 4. klasse

Natur/teknologi 5.-6. klasse

Håndværk og design

Kolofon

Undervisningsforløbet er udarbejdet af Utzon Center og DR Skole i samarbejde med fagkonsulenter fra Aalborg Kommunes skoleforvaltning. Undervisningsmaterialet er en del af projektet ’Arkitektur er en leg’ og er støttet af Nordea Fonden.

Find opgaverne HER.

Du ved sikkert godt, at der er forskel på naturligt lys og kunstigt lys. Det naturlige lys kommer fra solen, og det kunstige lys er noget, vi mennesker har skabt. Men en anden stor forskel er, at vi selv kan tænde og slukke det kunstige lys. Det kan vi (heldigvis) ikke med det naturlige.

I skal nu kode jeres makker til at tænde og slukke, ligesom en lampe. Men I skal kode hinanden uden BBC micro:bit eller anden teknologi.

Byg med lys og teknologi

4. - 6. klasse. Arkitektur er en leg - teknologi er en leg. Forløb om arkitektur og ultra:bit smelter sammen!

Se Tema

Læs også Byg med lys og teknologi Se Tema

  1. Om temaet
  2. Interaktivt kort: Soltider i verden
  3. Forløb på skolen: Kod din makker
  4. Forløb på skolen: Hvad er lys?