Landsholdsstjerner hilser ny sponsor velkommen - men sloganet får dumpekarakter

Fodbold-stjernerne Sanne Troelsgaard og Pernille Harder er ikke tilhængere af Oddsets velkendte slogan.

Pernille Harder er glad for Oddsets satsning på kvindefodbold - men virksomhedens slogan er ikke en personlig favorit hos landsholdsstjernen. (Foto: henning Bagger © Scanpix)

Det danske kvindelandshold har endelig fundet en ny hovedsponsor. Efter 3F valgte at stoppe samarbejdet med DBU og kvindelandsholdet, har Dansk Boldspil Union ledt med lys og lygte efter en ny.

Og tirsdag kunne DBU så meddele, at Oddset, der er en del af Danske Spil, er ny hovedsponsor.

- Danske Spil er en af sværvægterne i erhvervslivet og derfor er det et stærkt signal, når en virksomhed, der umiddelbart har mænd som deres primære målgruppe, kan se mulighederne og værdien i et partnerskab, sagde kommerciel direktør i DBU, Katja Moesgaard, om aftalen.

To af landsholdets største profiler, Sanne Troelsgaard og Pernille Harder, hilser også den nye sponsor velkommen. Men de to udlandsdanskere indrømmer også, at Oddsets velkendte slogan, ’Det er så meget, kvinder ikke forstår’, rammer dem personligt.

- Da jeg hørte om sponsoratet, skulle jeg også lige affinde mig med det først. For sloganet er jo nedladende for os kvindelige fodboldspillere. Det er et slogan, der har irriteret mig i rigtig mange år. Og det irriterer mig stadigvæk, siger FC Rosengård-spilleren Sanne Troelsgaard.

- Det er jo ikke en reklame, man som kvindelig fodboldspiller har været glad for at se. Jeg vil ikke lægge skjul på, at det ville være bedst, hvis de fik et slogan, der fremmede kvindefodbold mere. Det er ikke et slogan, der gavner os, tilføjer Wolfsburg-stjernen Pernille Harder.

Selvom Oddsets slogan ikke er en favorit hos de to danske landsholdsspillere, så er de begge to enige om, at sponsoratet har stor betydning for dansk kvindefodbold.

- Oddset er en stor erhvervsvirksomhed. Og at de vælger at støtte os, har en kæmpe værdi for dansk kvindefodbold. De anerkender, at vi er i en rivende udvikling. Det er et klart skulderklap til os, selvom deres slogan er, som det nu er, siger Troelsgaard.

- Det er selvfølgelig et minus, at de har et slogan, som nedgører os kvinder – men vi må se på det positive og kigge på, at de alligevel vælger at sponsorere os. Det viser, at de vil kvindefodbolden og måske fremover vil udvide til også at satse på 3F Ligaen. Det er kun positivt, og det er vi taknemmelige for, siger Pernille Harder.

Oddset gør de det klart, at de ikke vil ændre deres slogan. Hvordan har du det med det?

- Jeg ved ikke, hvorfor de ikke vil ændre det. Det kan måske skyldes, at det er et brand for dem. Folk genkender dem ved det slogan. Men det er ikke noget, som vi spillere skal have et for stort fokus på. Det er Danske Spils valg – det er deres beslutning. Vi kan kun bifalde, at de ser potentiale i os, tilføjer Danmarks playmaker og får støtte fra landsholdskammerat Troelsgaard:

- Nu hvor de går ind i kvindefodbold, havde jeg da håbet, de havde lavet et, som passer bedre til os. Og jeg kan da godt forstå, hvis folk studser lidt over samarbejdet med tanke på deres slogan. Men på den anden side er det fedt, at de nu går 100 procent ind i kvindefodbold og støtter os. At de har det slogan – det må vi bare tage med. Og så må vi bevise ude på fodboldbanen, at der faktisk er meget, vi kvinder forstår. Også fodbold, siger Sanne Troelsgaard med et smil på læben.

Oddsets aftale med kvindelandsholdet løber til og med VM i Frankrig i 2019.

Facebook
Twitter