FCN-ejer skruer op for talentudviklingen

Ny sponsoraftale giver ifølge Allan K. Pedersen endnu bedre muligheder for at udvikle kommende Superliga-profiler.

Superligaklubben FC Nordsjælland er allerede berømt for sit arbejde med at udvikle talenter og sælge dem videre til gode priser. Det arbejde bliver der skruet op for, efter at klubben fredag indgik en ny hovedsponsoraftale med DHL.

- Det arbejde kan vi nu give en ekstra skrue.  Vi kan hente lidt flere ind, måske betale en lidt højere pris for dem og på den måde sikre spillere af en højere kvalitet. Det giver bestemt nogle gode muligheder, siger Allan K. Pedersen til DR Sporten.

FC Nordsjælland skal ifølge klubejeren stadigvæk være kendt som en klub, som udvikler talenter, men Allan K. Pedersen vil ikke udelukke, at nogle af pengene skal bruges på at hente spillere fra de øverste hylder.

- Vi har hele tiden haft råd til at være med, hvor vi vil være med. Men denne her aftale giver da det hele et lille ekstra pift, siger Allan K. Pedersen.

Ingen af parterne vil ud med, hvor meget DHL betaler for hovedsponsoratet. Men begge parter kalder det for en rigtig god aftale.

FC Nordsjælland ligger i øjeblikket på sjettepladsen i Superligaen.

 

Facebook
Twitter