Hvorfor får jeg fejl meddelelsen ’Der er sket en fejl’?

  • Problemet kan skyldes mange forskellige ting. For det meste vil det være, fordi din enhed har mistet internetforbindelsen til DR. Tjek derfor først din internet-forbindelse.

    Andre faktorer kan være opsætningen af din computer (fx mangel på Adobe Flash), opsætning af internet eller DRs servere.

    Ofte løses problemet blot ved at trykke 'Prøv igen' eller genindlæse siden i browseren.

    Hvis problemet er permanent, kan det også skyldes antivirus- eller firewall-software, der blokerer for forbindelsen til DRTV-serverne. Prøv i de tilfælde at justere på dine indstillinger for antivirus- og firewall-software.

Hvorfor hakker eller standser videoafspilningen?

  • Det kan skyldes, at din maskine har svært ved at afvikle programmerne. Her er det en god ide at have den nyeste version af Adobe Flash.

    Det kan også skyldes, at din internet-forbindelse ikke kan håndtere dataoverførslen hurtig nok. Hvis du er på et lokalnetværk med trådløs internetforbindelse, kan dette give en ujævn videoafspilning. Prøv, hvis muligt, at erstatte den trådløse forbindelse med et kabel.

Hvilke videokvaliteter tilbydes, og hvordan afspilles videoen?

  • Det er muligt at se DRTV i flere forskellige kvaliteter: Live sendes i 1.828 kbit/s, 1.228 kbit/s, 928 kbit/s og 364 kbit/s. On demand sendes i 2.280 kbit/s, 1.126 kbit/s og 563 kbit/s.

    På PC og Mac er DRTV indstillet til automatisk at søge efter den bedste kvalitet, som internetforbindelse og computer tillader, men man kan selv vælge en ønsket kvalitet ved at bruge tandhjulet i playeren.

    På iOS vælges automatisk den bedst mulige kvalitet.

    På Windows og Android kan man vælge den ønskede videokvalitet.

    På Smart tv er kvaliteten altid 2.300 kbit/s.

    DRTV bruger Adobe Flash til at afspille videoen på PC og Mac. Har du downloadet DRTV app’en på en smartsphone eller tablet, afspilles videoen via app'ens indbyggede video-player. På smart tv afspilles via HbbTV, der minder om HTML5.

    Selv om du har en god internetforbindelse, kan du opleve, at kvaliteten varierer. Årsagerne kan være:

    • - Mange programmer kører samtidig på din computer. Vi anbefaler, at du lukker programmer.

    • - Mange bruger samme internetforbindelse.

    • - Stor belastning på internetleverandørens forbindelse.

Vi vil gerne have ris og ros

  • Vi vil gerne gøre DRTV endnu bedre og videreudvikler DRTV i den kommende tid.

    Vi vil gerne høre om dine oplevelser med at bruge DRTV – både have ris og ros. Skriv hvad du synes virker godt og ikke så godt. Vi vil også gerne vide, hvis der er funktioner eller andet du savner.

    Du kan skrive til nettv@dr.dk

    Vi læser alle mails og tager dem med i vores overvejelser om videreudvikling af DRTV. Men vi kan desværre ikke svare på alle mails.



SE OGSÅ